حکومت-وحدت-ملی-دردی-بجا-مانده-از-کمیسیون-انتخابات-است

فاضل سنگ چارکی مشاور امور فرهنگی ریاست اجراییه میگوید که بی ثباتی و تقلب در کمیسیون انتخابات باعث نقض قانون اساسی کشور و تشکیل حکومت وحدت ملی گردید.

به گزارش افغان خبر، مشاور امور فرهنگی ریاست اجراییه کشور در" نشست مطبوعاتی نشر اعلامیه اصول اساسی انتخاباتی" گفت که کارت های قبلی رای دهندگان باطل شود و کارت جدید به گونه شفاف توزیع گردد.

آقای سنگ چارکی میگوید که" در انتخابات‌های گذشته رئیس مراکزرای دهی "D.F.C"  از مردم میخواست و از شخص وی نیز تقاضا پول شده که اگر وی به این رئیسان پول بدهد برای شان رای جعلی میدهند".

مشاور فرهنگی ریاست اجراییه از مردم خواست که به اهمیت رای شان آگاه باشند و از کمیسیون انتخابات خواست که به تک تک رای افراد احترام گذاشته شود و حساب گردد.

وی از تمام احزاب و نهادهای مدنی خواست که فرهنگ مشارکت را در جامعه تقویت کند و مردم را از مسایل انتخاباتی آگاه نماید.

در همین حال شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید که کمیسیون انتخابات از انتخابات گذشته تجربه بیگرد و برای انتخابات آینده افغانستان تصمیم نیک و عادلانه بیگرد.

نماینده رئیس جمهوری میگوید که انتخابات های گذشته باورهای عمومی را نسبت به کمیسیون انتخابات کاهش داده اما کمیسیون با اجماع نهادهای مدنی و احزاب اعتماد مردم را بالای این کمیسیون بارور بسازد.

آقای مرتضوی میگوید حکومت وحدت ملی در تلاش است که منابع تمویل انتخابات پارلمانی، شوراهای ولسوالی و شاروالی‌ها را پیدا نماید. به گفته وی حکومت هر سال توان مالی ندارد که انتخاباتی شورای ولسوالی ها و شاروالی ها را برگزار نماید.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید که وزارت امور داخله باید پلان مشخص و ارزیابی کلی از مناطق مختلف بخاطر شفافیت انتخابات پارلمانی داشته و یک ارزیابی مدون از انتخابات گذشته داشته باشد تا برای انتخابات آینده تصمیم بهتری اتخاذ گردد.

وی از تمام اقشار جامعه بخصوص جوانان خواست که ناظر بر انتخابات باشند وی میگوید تا زمانی که مردم یک ناظر خوب بالای کار کمیسیون نباشد منتظر انتخابات شفاف هم نباشند.

این در حالیست که کمیسیون انتخابات نتوانست انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 را مدیریت نماید که سر انجام بعد از مدت ها کشمکش حکومت وحدت ملی بدون مشروعیت قانون آساسی کشور شکل گرفت.

حکومت وحدت ملی دردی بجا مانده از کمیسیون انتخابات است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد