از-دانش‌آموزان-برتر-کانکور-سال-۱۴۰۳-تقدیر-شد

اداره ملی امتحانات امارت اسلامی افغانستان از ۱۰ دانش‌آموز برتر کانکور سال ۱۴۰۳ تقدیر نمود.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات امروز ( چهارشنبه، ۳ اسد) در برنامه تقدیر از دانش‌آموزان برتر کانکور سال ۱۴۰۳ گفت که حکومت سرپرست از جوانان حمایت می‌کند و تلاش دارد تا فرصت‌های بهتر و مناسب تحصیلی را برای آنان فراهم کند.

حقانی افزود که آموختن علوم دینی و عصری از ضرورت‌های جامعه می‌باشد. او همچنان تصریح کرد که کشور در هر بخش به افراد متخصص، مسلکی و با تجربه نیاز دارد.

او از دانش‌آموزان خواست که بیشتر از پیش در راه آموختن علم تلاش کنند و در نهایت در زمینه پیشرفت کشور و خدمت به مردم سهم بگیرند.

سرپرست اداره ملی امتحانات می‌گوید که اکنون در کشور امنیت سراسری تامین است و فرصت‌های بهتر آموزشی و تحصیلی نسبت به هر زمانی دیگر برای جوانان فراهم شده است.

نعیم‌الحق حقانی هراتی، رییس مرکز رسانه‌های حکومت در این مراسم می‌گوید که دانش کلید حل همه مشکلات یک جامعه است.

حقانی افزود که امارت اسلامی فضای خوب و آرامی را برای آموزش و تحصیل در کشور فراهم نموده و جوانان باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

در همین رابطه، محمد داوود حقانی، رییس اداری ریاست الوزرا می‌گوید که «در چند سال گذشته دشمنان کشور تلاش کردند که بین دانشگاه و مدرسه فاصله ایجاد کنند اما؛ پلان آن‌ها ناکام شد و اکنون بین مدرسه دینی و علوم عصری فاصله‌ای نیست».

صبغت‌الله اصیل، معاون مالی و اداری وزارت مالیه در این مراسم گفت که جوانان سرمایه‌های ارزشمند کشور می‌باشند و باید بیشتر تلاش کنند و از طریق علم، دانش و استعداد شان در آبادی کشور، خدمت به نظام اسلامی و مردم سهم بگیرند.

از سوی هم، اتل خان احمدزوی، اول نمره عمومی کانکور سال ۱۴۰۳ در این برنامه از مسوولان اداره ملی امتحانات قدردانی کرده و از مسوولان حکومتی خواستار فراهم سازی بورسیه‌های تحصیلی در خارج از کشور شد. 

گفتنی است که آزمون کانکور امسال در دو بخش (عمومی و مدرسه‌های دینی) گرفته شده بود که اتل خان رحیم‌زوی، فرزند محمد عظیم از ولایت کابل، با کسب ۳۵۹.۶۱ نمره مقام نخست آزمون کانکور امسال را به دست آورد.

در این آزمون سید حامد هاشمی با اخذ ۳۵۷ نمره مقام دوم، شفیع‌الله نظامی با ۳۵۷.۲۵ نمره سوم، ارشاد احمد با ۳۵۷.۱۵ نمره چهارم و صفی‌الله مهاجر با ۳۵۵.۹۲ نمره مقام پنجم را کسب کردند. سه دانش‌آموز برتر کانکور به دانشکده طب دانشگاه کابل، و دو نفر دیگر از آنان به دانشگاه هرات راه یافته‌اند.

از دانش‌آموزان برتر کانکور سال ۱۴۰۳ تقدیر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد