نتایج-کانکور-سال-اعلان-شد

مسوولان اداره ملی امتحانات در یک نشست خبری در کابل نتایج آزمون کانکور ۱۴۰۳ را اعلان کرده می‌گویند که امسال بیش از ۵۶ هزار نفر به دانشگاه های کشور کامیاب شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات امروز ( یک‌شنبه، ۳۱ سرطان) در مراسم اعلام نتایج کانکور ۱۴۰۳ گفت که در آزمون کانکور امسال ۹۷ هزار و ۱۸۴ نفر اشتراک کرده بودند و از این میان ۵۶ هزار و ۸۷۸ نفر به تحصیلات عالی، ۱۰ هزار و ۴۵۵ نفر به دانشکده‌های شبانه  و ۴هزار و ۳۳۵ نفر به تحصیلات نیمه عالی راه یافته‌اند.
حقانی افزود که در این آموزن ۳هزار و ۹۰۲ نفر در بخش علوم دینی و ۴ هزار و ۳۳۵نفر چهارده پاسان در دانشگاه‌های دولتی کامیاب شده است.
در همین رابطه، ‏مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در این مراسم گفت که حکومت سرپرست روز به روز گام‌های سریع و موثر در جهت توسعه کشور برمی‌دارد و اخیراً علاوه بر داشتن ۴۰ نمایندگی سیاسی فعال در جهان، دستاوردهای خوبی در زمینه‌های اقتصادی و آموزشی نیز داشته است.
عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا در این مراسم گفت که برای توسعه و پیشرفت کشور به جوانان مسلکی و با تجربه نیاز است و امتحان مرحله مهمی برای آشکار شدن استعدادها و توانایی‌های نهفته جوانان است.
حنفی افزود، امارت اسلامی متعهد است که بهترین و مطمئن‌ترین محیط آموزشی، تخنیکی و برنامه درسی را برای دانشجویان کشور از دوره نخست تا تحصیلات عالی فراهم نماید و از دانشجویان خواست که وقت شان را ضایع نکنند و تلاش کنند تا با بدست آوردن نتایح خوب افغانستان را آباد سازند.
از سوی هم، ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این مراسم می‌گوید که در کانکور امسال نسبت به سال گذشته تعداد کامیاب‌ها بیشتر است.
به گفته‌ی او، اکنون در دانشگاه‌ها دانشجویان خیالی که به زور پول شان درس می‌خواندند نیست و تاکید کرد که دانشگاه در گذشته مرکز زور آزمایی قدرت‌مندان بود و اکنون این روند نیست.
او افزود، به دانشجویانی که تازه به دانشگاه‌ها راه‌ یافته‌اند، از فراهم کردن هرنوع سهولت‌ها اطمینان داد.
با این حال، آزمون کانکور امسال در دوبخش (عمومی و مدرسه‌های دینی) گرفته شده است.
اتل خان رحیم‌زوی، فرزند محمد عظیم از ولایت کابل، با کسب ۳۵۹.۶۱ نمره مقام نخست آزمون کانکور امسال را به دست آورد. وی از لیسه حبیبیه این ولایت فارغ‌التحصیل شده است.
در این آزمون سید حامد هاشمی با اخذ ۳۵۷ نمره مقام دوم، شفیع‌الله نظامی با ۳۵۷.۲۵ نمره سوم، ارشاد احمد با ۳۵۷.۱۵ نمره چهارم و صفی‌الله مهاجر با ۳۵۵.۹۲ نمره مقام پنجم را کسب کردند. سه دانش‌آموز برتر کانکور به دانشکده طب دانشگاه کابل، و دو نفر دیگر از آنان به دانشگاه هرات راه یافته‌اند.

اداره ملی امتحانات اعلام کرد که در بخش مدرسه‌های دینی زین‌الله یوسفی با اخذ ۳۱۵ نمره مقام نخست را بدست آورده و او به دیپارتمنت فقه و قانون دانشکده شرعیات دانش‌گاه کابل راه یافته‌ است.
این در حالی است که در دو سال گذشته آزمون کانکور بدون حضور دختران اخذ می‌شود.

نتایج کانکور سال 1403 اعلان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد