از-روز-زن-در-عدم-حضور-میزبانان-در-شورای-ملی-تجلیل-گردید

شورای ملی از روز جهانی زن درحالی تجلیل می کند که تنها دو نماینده در این مراسم حضوریافتند و برنامه در نبود میزبانان خاتمه یافت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: تجلیل از روز جهانی زن  (هشت مارچ) امروز سه شنبه(10 حوت) طی مراسمی در کابل برگزار شد.

شماری از اعضای پیشین مجلس نمایندگان با ابراز این که میزبان در این میان به چشم نمی خورد و مهمان باید خود از این روز جهانی قدردانی کند گفت: زنان خود باعث گم نامی شان در جامعه شده است و در روزی که بودن شان الزامی میباشد حضور ندارند.

قدریه یزدان پرست نماینده پیشین در مجلس نمایندگان تصریح نمود؛ هنوز شخصیت ، تفکر، دانش ، توانایی و کرامت زن ناشناخته باقی مانده و این  ضعف و کم کاری خود زنان را نشان میدهد.

بانو یزدان پرست تاکید می کند "من به عنوان یک زن به دنبال 50 درصد سهم مشارکت خود در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های حکومت هستم تا به این وسیله توانسته باشم حق خود را به عنوان یک زن از جامعه گرفته باشم."

در همین حال سپوژمی وردک معین وزارت امور زنان با ابراز این مطلب که ذهنیت سازی منفی در برابر زنان سبب خشونت علیه آنان شده است؛ تصریح کرد که حکومت باید برای تامین عدالت و حقوق زنان گام های عملی بردارند.

خانم وردک خاطر نشان ساخت رسم های ناشایست در کشور باعث سلب حقوق زنان شده است و مبارزه با این حق تلفی ها باید از خانواده آغاز شود.

وی همچنان اضافه کرد که وعده های تامین حقوق زنان و نیز برگزاری برنامه های حمایت از زنان در کشور نمایشی بوده و هیچ کار مؤثری در این راستا صورت نگرفته است.

معین وزارت امور زنان به این بارو است که تبدیل ذهنیت های منفی برای خانم ها باید از خانه من و تو شروع شود و در محو خشونت ها و حق تلفی ها تلاش های جدی نمایم.

از سوی هم عرفان الله عرفان یکی از اعضای حاضر مجلس نمایندگان در مراسم با تایید گفته های فوق اعلام کرد که در اسلام برای زن عدالت تعریف شده است نه مساوات در صورتی که مساوات در نظر گرفته شود در حق زن ظلم شده است.

آقای عرفان می افزاید که در جامعه اسلامی مانند افغانستان ناخواسته از زنان سواستفاده تجاری می شوند و آنان را برای تبلیغات مدل های لباس بی حجاب و بدن نما مورد استفاده قرار مدهند.

از روز زن در عدم حضور میزبانان در شورای ملی تجلیل گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد