از-فعالیت-های-خودسر-ریگریشن-ها-کابل-جلوگیری-میشود

فعالیت های خودسر ریگریشن ها در منطقه ارغندی و برداشتن ریگ از دریا ها ضرر بزرگی بر محیط زیست وارد میکند و رئیس اجرائیه در جلسه کمیسیون جلوگیری از آلودگی هوا گفته است که جلو این فعالیت ها گرفته میشود.

به گزارش افغان خبر: جلسه کمیسیون عالی جلوگیری از آلودگی هوا تحت ریاست دکتورعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بعد از ظهر چهارشنبه در قصر سپیدار دایر گردید.

نماینده اداره ملی حفاظت محیط زیست در این جلسه بیان کرد که تخریب محیط زیست به اثر خودسری های صاحبان ریگریشن ها در ساحه ارغندی در حال افزایش است.

وی تاکید نمود که از سال ۱۳۹۱ خورشیدی به اینطرف تلاش  میشود تا جلو فعالیت های استفاده جویانه و زیانبار گرفته شود اما تا اکنون این تلاش ها موفقانه نبوده است.

سپس نماینده وزارت معدن نیز تصریح کرد که ریگریشن ها در ساحه ارغندی بگونه خودسر و غیرقانونی به کار شان ادامه میدهند.

نماینده وزارت انرژی و آب در این کمیسیون نیز از برداشتن خودسرانه ریگ از دریا ها انتقاد نموده افزود: که این اقدامات برای دریا ها به شدت مضر است و از رئیس اجرائیه کشور خواست که جلو چنین تحرکات فراقانونی را بگیرد.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور تعهد نمود که به وزارت داخله هدایت میدهد که جلو فعالیت های خودسرانه و فراقانونی ریگریشن ها گرفته شود.

ریگریشن ها بیشتر در منطقه ارغندی ریگ و مواد ساختمانی در کابل ضرورت است را تهیه میکند، اما شستشو و پرورسس ریگ های ساختمانی عامل برای تخریب محیط زیست گردیده است.

از فعالیت های خودسر ریگریشن ها کابل جلوگیری میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد