موانع-کانکریتی-باعث-مشکلات-ترافیکی-و-زیست-محیطی-در-کابل-شده-است

اداره عمومی محیط زیست در کشور میگوید که موانع و دیوار های بزرگ سمنتی در سطح شهر کابل، علاوه بر مشکلات ترافیکی باعث آلودگی هوا گردیده است.

به گزارش افغان خبر: نماینده اداره محیط زیست در کمیسیون عالی جلوگیری از آلودگی هوا روز چهار شنبه بیان داشت که باید موانع سمنتی از جاده های کابل برداشته شوند.

شماری از جاده های شهر کابل به دلیل تامین امنیت نهاد های کلیدی دولتی و نهاد های خارجی با دیوارها و موانع کانکرتی مسدود گردیده است.

نماینده اداره محیط زیست در این کمیسیون میگوید که این موانع از سرکهای عمومی که افزون بر آلودگی هوا منجر به ازدحام ترافیک نیز میگردد به داخل ادارات به پشت دیوارهای عمومی انتقال یابند.

همچنین نماینده اداره ملی محیط زیست به شماری دیگر مشکلات اشاره نموده تاکید کرد که زیربنا های ناقص شهری؛ بویژه سرک های که در ساحات بادخیز هستند باعث آلودگی هوا میگردند.

در بخش دیگر نشست کمیسیون عالی جلوگیری از آلودگی هوا نماینده وزارت مالیه مشکلات فاضلاب را یکی از مهمترین چالش ها فراراه محیط زیست خوانده افزود: که حکومت باید در این راستا اقدام نماید.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه هدایت داد که با هم آهنگی اداره ملی محیط زیست به ادارات مکتوب فرستاده شود که در خصوص رفع چالش فاضلاب اقدامات لازم نماید.

در اخیر مصطفی ظاهر رئیس اداره ملی حفاظت ازمحیط زیست یادآورشد که قبلا گروپ اجرائیوی محیط زیست فعال بود که برنامه های مفید در راستای حفاظت از محیط زیست داشتند و ازمدتی به اینسو غیرفعال میباشد، وی از رئیس اجرائیه خواست که برای فعال سازی مجدد گروپ مذکور توجه نماید.

رئیس اجرائیه هدایت داد که برای فعال شدن دوباره این گروپ در شورای وزیران بحث می کند.

دیوار های سمنتی و موانع بزرگ در جاده ها مشکلات زیادی را برای شهروندان کابل ببار آورده است و بیش از این بار ها اداره شهرداری و شهروندان کابل برای برداشتن این موانع اقدام کردند، اما موفق نشدند.

بسیاری از راه های منتهی به وزارت خانه ها، و نمایندگی های سیاسی کشور های خارجی در کابل با این دیوار ها مسدود هستند.

 

موانع کانکریتی باعث مشکلات ترافیکی و زیست محیطی در کابل شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد