از-مهاجرت-های-غیر-قانونی-و-قاچاق-انسان-جلوگیری-به-عمل-آید

وزارت مهاجرین به کمک وزارت خارجه ی افغانستان تلاش دارد تا به بحران مهاجرت پایان داده شود و از مهاجرت های غیر قانونی و قاچاق انسان جلوگیری به عمل آید. مشکل اساسی که دولت افغانستان دارد این است که کشور ما متأسفانه سفارت و یا قنسولگری در کشور اندونیزیا ویونان ندارد ولی در این اواخر وزارت مهاجرین کشورمان تلاش دارد که یک اتشه در این کشورها داشته باشد.

به گزارش افغان خبر: امروز صبح (یک شنبه ۱۱دلو) حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین در مصاحبه ی اختصاصی در رابطه به اعتصاب غذایی مهاجرین کشورمان در یونان که دست به اعتصاب غذایی زده اند به این آژانس گفت: ما روز چهارشنبه یک هیئتی را فرستاده ایم که هرچه زودتر تسهیلاتی را برای مهاجرین افغان فراهم کنند.

او تصریح داشت؛ وقتی مهاجرت در چوکات یک تفاهم باشد دیگر توجیهی برای نپذیرفتن مهاجرین وجود ندارد، وی افزود:  وزارت مهاجرین تلاش دارد که مهاجرین را به کشورمان برگرداند و زمینه های سرمایه گذاری را برای اشتغال زایی در مناطق امن کشور فراهم نماید.

آقای میاخیل همچنین افزود: هدف از ایجاد کمیسیون عالی امور مهاجرت، سیاست گذاری و هماهنگی های کلان ملی در راستای ایجاد زمینه ی عودت داوطلبانه، تدریجی و باعزت و ادغام مجدد و پایدار پناهندگان، مهاجرین و بیجا شدگان است که متناسب با ظرفیت موجود در داخل کشور، مدیریت امور مهاجرت، ارائه خدمات حقوقی و اجتماعی به مهاجرین و عودت کنندگان و جلب همکاری های ملی و بین المللی به ویژه کشورهای میزبان می باشد.

از مهاجرت های غیر قانونی و قاچاق انسان جلوگیری به عمل آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد