روابط-شخصی-زندگی-سیاسی-را-میسازد-سمت‌های-دولتی-گاو-شیری-است

مایکل هاردمن سرپرست معاونیت دفتر یوناما در کابل می‌گوید؛ تمام کارها در افغانستان به اساس روابط پیش میرود و تا زمانی که این مشکل برطرف نگردد و شایسته سالاری جایگزین آن شود، فساد اداری ادامه خواهد داشت.

به گزارش افغان خبر: آقای هارد من که امروز ( سه شنبه ۱۹ اسد) در کابل بیان داشت:”در ادارات دولتی تمام افراد حکومتی با فساد اداری مبارزه نمیکند و فساد را پنهان می سازد و تا زمانی که چنین مشکل در ادارات افغانستان وجود داشته باشد فساد از بین نخواهد رفت و هر روز تقویت خواهد شد”.

این نماینده یوناما خاطر نشان ساخت؛ “در افغانستان وظیفه یک پولیس فروخته میشود و از چنین وضعیت چطور انتظار مبارزه با فساد را داشته باشیم”.

هارد من تصریح میکند؛ قانون حق دسترسی به اطلاعات یک سال قبل تصویب و به اجراء گذاشته شد اما هیچ یک از وزارت خانه ها فورم این قانون را با گذشته یک سال ندارد و در اختیار مراجعین قرار نمیدهند.

به گفته این مقام یوناما:”چرا چنین بی احترامی به قانون در افغانستان میشود؟ اگر واقعاً فساد در ادارات وجود  نداشته باشد قانون به نوع احسن پیاده خواهد شد”.

در اخیر آقای هاردمن خودش را مثال آورد و گفت:”من یازده سال دادستان بودم و چند سال است که در یوناما کار میکنم، اما هنوز پول ندارم و در افغانستان یک فرد بعد کسب مقام دولتی صدها هزار دلار در حساب خود دارد. اگر فساد نیست این پول از کجا به دست این فرد رسید است”.

فساد اداری همواره یکی از مشکلات حکومت افغانستان است که بارها طی برنامه های متعدد شعار مبارزه با این پدیده را سر می‌دهد اما گام عملی در امر مبارزه با فساد تا هنوز برداشته نشده است.

حکومت افغانستان بر اساس تعهد خود نسبت به جامعه جهانی باید علیه فساد اداری مبارزه جدی نماید.

روابط شخصی زندگی سیاسی را میسازد/سمت‌های دولتی گاو شیری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد