از-اخراج-اجباری-مهاجرین-افغان-در-پاکستان-باید-جلوگیری-شود

جبهه ملی نوین افغانستان خواهان اقدامات جدی سازمان ملل و حکومت در مورد وضعیت مهاجرین افغان مقیم پاکستان هستند و می‌گوید؛ از اخراج اجباری آن‌ها باید جلوگیری شود.

به گزارش افغان خبر: حکومت پاکستان چندی پیش اعلام کرده بود که مهاجرین افغان مقیم پاکستان باید در مدت شش ماه آن کشور را ترک کنند که این اقدام پاکستان سبب اعتراضات شماری از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی شد.

انور الحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان امروز (چهارشنبه ۲۰ اسد) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت؛ حکومت وحدت ملی و سازمان ملل باید مدت‌زمان خروج مهاجرین افغانستان مقیم پاکستان را تغییر دهند و اگرنه خروج بیش از یک و نیم میلیون مهاجر قانونی و بیش از یک‌میلیون مهاجر غیرقانونی بحران جدی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

آقای احدی خاطرنشان ساخت؛ در گزارش‌ها از آزار و اذیت مهاجرین افغانستان از سوی نیروهای امنیتی پاکستان شنیده می‌شود که این رفتار مقامات حکومتی پاکستان با مهاجرین افغان غیرانسانی است. او افزود؛ جامعه بین‌المللی باید با مقامات پاکستان در مورد وضعیت مهاجرین افغان صحبت کنند تا اسلام‌آباد اصول و قوانین بین‌الملل را رعایت کند.

احدی گفت؛ کشور پاکستان با حکومت وحدت ملی اختلاف سیاسی دارد و این دلیل نمی‌شود که با مهاجرین افغان نیز برخورد غیرانسانی کند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی در شرایط فعلی آماده پذیرش مهاجرین خود از کشورهای بیرون نیست پاکستان باید مهلت اخراج مهاجرین را از کشورش تمدید کند.

وی ضرب‌الاجل شش‌ماهه پاکستان را مبنی بر خروج مهاجرین افغان از آن کشور غیرمعقول و غیرعملی خواند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از افزایش تنش‌های سیاسی میان افغانستان و پاکستان٬ اسلام‌آباد برای مهاجرین افغان ضرب‌الاجل شش‌ماهه تعین کرده است.

این در حالی است که شورای امنیت ملی روز گذشته در مورد حل مشکلات مهاجران و عودت کنندگان بحث کردند.

از اخراج اجباری مهاجرین افغان در پاکستان باید جلوگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد