حکومت-مشکلات-مهاجرین-مقیم-اتحادیه-اروپا-را-بررسی-کرد

داکتر عبدالله عبدالله با وزیر مهاجرین و معین وزارت خارجه در مورد مشکلات مهاجرین افغان در اروپا ؛ برگشت آن‌ها به افغانستان و حل این مشکلات بحث کردند.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، سید حسین عالمی بلخی، نصیراحمد اندیشه معین وزارت امور خارجه و شمار دیگر از مسئولین مشکلات و برگشت آبرومندان مهاجرین افغان مقیم آلمان، اروپا و فنلند را مورد بررسی قراردادند.

رئیس اجرائیه هدایت داد که میعاد توافق‌نامه در مورد مهاجرین با کشورهای طرف توافق مشخص گردد و پس‌ازآن متن دست داشته به آن کشورها ارسال گردد.

آقای عبدالله تصریح کرد که باید محتوای توافقنامه‌ها با توجه به میثاق‌های بین‌المللی و معیارهای ملی به منافع مهاجرین افغان تهیه گردد.

همچنان به وزارت خارجه و وزارت امور مهاجرین دستور داد تا در امر برگشت آبرومندانه مهاجرین افغانستان از اتحادیه اروپا و فنلند با مسئولین کشورها بحث و گفتگو گردد.

همچنان سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین بر مشخص شدن بسته‌های کمکی از جانب آلمان به مهاجرین افغان تأکید ورزید.

نصیراحمد اندیشه معین وزارت امور خارجه در موردتوافق نامه برگشت مهاجرین افغان از آلمان، اتحادیه اروپا و فنلند به رئیس اجرائیه و سایر اعضای جلسه گزارش داد.

او افزود در موافقت‌نامه با آلمان پیرامون چگونگی ورود مهاجرین افغان به کشور؛ پیشنهاد‌های مشخصی را مطرح نموده ایم.

او گفت در این متن تذکر یافته است که هفته یک پرواز و درهر پرواز تعداد پنجاه نفر با خدمات و تسهیلات مناسب به کابل انتقال داده شود وی همچنان تأکید نمود مقدار کمک نقدی به هر مهاجر برگشته افغان و برخی موارد دیگر نیز مشخص‌شده است.

همچنین وی علاوه نمود برای نظارت از چگونگی تطبیق مفاد توافق‌نامه ، کمیته مشترک از  هر دو جانب تعیین می‌گردد.

قابل‌ذکر است که در دو سال گذشته بیشترین پناه‌جویان افغان به کشور آلمان رفته است و در صورت قبول نشدن قضیه‌های پناهندگی آن‌ها از سوی حکومت آلمان، مهاجران دوباره به کشور مبدای آن برگردانده می‌شود.

حکومت مشکلات مهاجرین مقیم اتحادیه اروپا را بررسی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد