از-واردات-بیش-از-هزار-تانکر-نفت-بی‌کیفیت-جلوگیری-شده-است

مسوولان اداره ملی ستندرد می‌گویند که در یک سال گذشته‌ بیش از ۷۷۰ ستندرد و ۶ کود ملی در بخش‌های انجنیری، انکشاف شهری، سرک‌ها و پل‌ها تدوین شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فیض الله تمیم، سرپرست اداره ملی ستندرد امروز (چهارشنبه، ۲۳ حمل) در نشست خبری گفت که در یک سال گذشته، ۷۷۵ ستندرد و ۶ کود ملی در بخش‌های انجنیری، انکشاف شهری، ساختمانی، سرک‌ها و پل‌ها با معیارهای جهانی و سازمان‌های منطقه ترتیب شده است. 

تمیم افزود که کار روی تدوین ۵۸ ستندرد در عرصه‌های مختلف جریان دارد و این اداره اکنون عضویت سازمان‌های جهانی ستندرد (IEC)، (ILAC)، (SMIIC)، (SARSO) و (ISO) را دارد و اعضای این اداره در نشست سازمان‌های جهانی ستندرد اشتراک می‌کنند. 

وحید احمد بدری، رییس دفتر اداره ملی ستندرد گفت که در یک سال گذشته از واردات بیش از یک هزار تانکر تیل بی‌کیفیت در بنادر حیرتان، اسلام قلعه، تورغندی، قندهار، نیمروز، فراه، آقینه، جلال آباد و شیرخان بندر جلوی شده است. 

بدری افزود که در زمینه واردات گاز معیاری به افغانستان با کشور ترکمنستان هماهنگی صورت گرفته و برای جلب همکاری‌های تخنیکی تفاهم‌نامه بین دو کشور نیز به امضاء رسیده است. 

او بیان داشت که در یک سال گذشته، از ۲۸۴ فروشگاه و ۳۱ مرکز فروش سیخ‌گول و مواد ساختمانی در کابل، بلخ، جوزجان، سرپل، فاریاب، بغلان، قندوز و تخار نظارت شده است. 

عاشق الله وزیری، سخنگوی اداره ملی ستندرد در این نشست خبری از تاجران و سرمایه گذاران کشور خواست تا در تولیدات و واردات، کیفیت و معیارهای این اداره را به گونه جدی رعایت نمایند. 

مسوولان اداره ملی ستندرد می‌گویند که در یک سال گذشته، از پمپ ستیشن‌ها، مراکز فروش، ذخایر و تصفیه خانه‌های مواد نفتی نظارت دوامدار به عمل آمده و صدها تانک تیل و ذخایر مواد نفتی بی‌کیفیت را مسدود نموده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

از واردات بیش از هزار تانکر نفت بی‌کیفیت جلوگیری شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد