ازدحام-ترافیکی؛-دشمن-زمانی-برای-شهروندان-کابل

مسئولان شهرداری کابل می‌گویند؛ تراکم ترافیکی در مسیرهای شهر کابل سبب هدر رفتن دو سوم وقت مسافران این شهر میشود و این مشکل باعث نگرانی مردم و شهرداری کابل شده است.

به گزارش افغان خبر؛ عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل امروز (چهار شنبه 8 جدی) در یک برنامه خبری گفت؛ ترانسپورت شهر کابل با مشکلات زیاد روبرو است و شهرداری کابل تلاش میکند تا این مشکلات را به زودترین وقت برطرف کند.

آقای حبیب زی گفت؛ نبود ترانسپورت معیاری زیبایی شهر کابل را گرفته و اداره شهرداری کابل میخواهد با اصلاحات در سیستم ترانسپورت شهری این مشکل  را حل کند.

سرپرست شهرداری کابل بیان داشت؛ نبود زیر بناهای معیاری، نبود پارکینگ معیاری، عامل اصلی تراکم ترافیکی در شهر کابل حساب میشود و شهرداری برای برطرف ساختن این مشکل  میخواهد پارکینگ های معیاری اعمار کند.

او افزود؛ آبهای سطحی در کنار جاده ها سبب از بین رفتن جاده‌ها میشود و اداره شهرداری برای برطرف ساختن این مشکل جویچه ها معیاری را اعمار میکند که در حال حاضر در ناحیه چهارم شهر کابل یک جویچه به طول 10 کیلومتر توسط یک شرکت خصوصی اعمار شده است و در سال‌های آینده در دیگر ناحیه های شهر نیز این برنامه عملی خواهد شد.

حبیب زی گفت؛ در چند ماه گذشته شهرداری کابل 60 کیلومتر جاده را اسفالت کرده است و همه ساله این پروسه جریان داشته که سالانه حدود 200 کیلومتر جاده اسفالت میشود.

شهرداری کابل در هفته آینده به تمام مسیرهای کابل ایستگاه‌های بس را مشخص میکند که با مشخص کردن این ایستگاه ها دیگر رانندگان موترها حق توقف خارج مکانهای مشخص را ندارند. هقته آینده در 33 مسیر شهر کابل 371 ایستگاه و 8 استیشن مشخص میشود.

حبیب زی گفت؛ ریاست ترافیک کابل به زودی با شهرداری کابل ادغام میشود و با یکجا شدن این دو اداره وضعیت ترانسپورت در شهر کابل کاهش خواهد یافت.

به گفته‌ی شهردار کابل؛ دست فروشان شهر کابل به زودی به یک مکان خاص انتقال میکند و شهرداری یک جای خاص را برای انان در نظر گرفته است.

سرپرست شهرداری کابل در رابطه به آلودگی هوای کابل گفت؛ وسایط نقلیه غیر معیاری یکی از عامل اصلی آلودگی شهر کابل به حساب میرود و به اساس امار که شهرداری کابل در دست دارد سالانه حدود 3 هزار باشنده کابل جان خود را به دلیل آلودگی از دست می‌دهند.

کابل یکی از پایتخت های است که سیستم ترانسپورتی ان غیر معیاری میباشد و در مسیرهای ان ساعت ها باید در پشت چراغ ترافیک صبر کرد.

ازدحام ترافیکی؛ دشمن زمانی برای شهروندان کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد