مکاتب-دور-دست-هرات-نمادین-است-و-دانش-آموزان-به-گونه-نمایشی-درس-می‌خوانند

مکتب‌های ولسوالی‌ها و مناطق دور دست ولایت هرات به گونه "نمادین" فعالیت میکنند و دانش آموزان به شکل نمایشی به دروس شان می‌پردازند.

داوود افشار، کارشناس مسایل آموزشی در ولایت هرات ضمن تایید این خبر ‌در گفتگوی با افغان خبر می‌گوید: بیشتر مکاتب دور دست این ولایت باز نیست و دانش آموزان از «درس و تحصیل» شان باز می‌مانند".

او گفت که بروز اصلی این موضوع ناشی از موجودیت ناامنی، حضور گستردۀ گروه‌های تروریستی و دیگر موارد ناهجار در ولسوالی‌ها یاد شده‌ میباشد.

این کارشناس آموزشی در پیوند به گفته‌هایش می‌گوید نصاب تعلیمی و میتودهای درسی معارف کشور مطلوب نیست و شماری از استادان و دانش آموزان مکاتب از موجودیت این روند ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته وی معارف افغانستان در حال حاضر با مشکلات «اقتصادی – امنیتی» مواجه بوده که نتوانسته مشکلات سیستم درسی را برطرف کند.

آقای افشار تصریح می‌کند چالش‌های موجود معارف کشور بیانگر بدبختی قشر درس خوان عنوان شده‌است.

موصوف از برخی سنت‌ها در شماری از خانواده ابراز نگرانی کرده و گفت که موجودیت این عنعنات موجب باز ماندن عده‌ی از زنان و دختران از درس و تحصل شان شده‌است.

وی می‌افزاید زنان، نیمی از پیکر جامعه را تشکیل می‌دهند و باید درس و دانش شان را به گونه عالی به پایان برسانند.

در همین حال خبرنگارمان تلاش‌های زیادی را انجام داده، تا نظریات ریاست معارف ولایت هرات را در این زمینه داشته باشد، اما مسئولان این اداره حاضر به پاسخگویی نشدند.

گفته می‌شود در برخی از مناطق ولسوالی شیندند ولایت هرات هیچ مکتب دخترانه به شکل درست فعالیت درسی ندارد.

مکاتب دور دست هرات نمادین است و دانش آموزان به گونه نمایشی درس می‌خوانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد