استرالیا-۵-میلیون-دالر-به-افغانستان-کمک-می-کند

معاون وزارت خارجه استرالیا در دیدار با معین اداره و منابع وزارت امورخارجه کشور یادآوری نمود که ضمن کمک های قبلی، مبلغ ۵ میلیون دالرامریکایی را در امر مبارزه با خشکسالی به افغانستان کمک می کند.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور نصیر احمد اندیشه، معین اداره و منابع وزارت امورخارجه کشور با آقای جمیز هال، معاون وزارت خارجه استرالیا در امور  غرب و جنوب آسیا و خانم گوردین سمیت سفیر آن کشور در کابل ملاقات نمود.

معین اداره و منابع وزارت امورخارجه، ضمن تشکری از اشتراک هیأت کشور استرالیا در کنفرانس ژنیوا، تشریحات مفصل در مورد پروسه صلح با طالبان ارایه نموده و اطمینان داد که دستآورد های ۱۷ ساله حکومت  وجامعه جهانی در این پروسه حفظ خواهد شد.

سپس آقای جیمز هال ، از ادامه همکاریهای کشورش با مردم و دولت اطمینان داده افزود؛ دولت استرالیا در نشست ژنیوا ، وعده سپرد که  برعلاوه کمک های قبلی این کشور مبلغ ۵ میلیون دالرامریکایی را در امر مبارزه با خشکسالی به افغانستان کمک  می نماید.

دراین دیدار طرفین روی برګزاری پنجاه مین سالګرد روابط دیپلوماتیک میان افغانستان و استرالیا که قرار است در آینده نزدیک در پایتخت آنکشور برګزار ګردد نیز بحث و تبادل نظر داشتند. در مراسم  تجلیل از روابط دو کشور ، یک کنفرانس علمی مشترک در مورد دو کشور نیز تدویر میشود. در این ملاقات آقای سفیر خالد ذکریا رئیس ریاست پنجم سیاسی وزارت امور خارجه نیز اشتراک داشت.

استرالیا ۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد