اشتراک-زنان-وجوانان-در-انتخابات،-به-حکومت-اعتبار-میبخشد

نهاد های ناظر انتخابات میگویند زنان و جوانان تضمین کننده انکشاف وتداوم پایه های دموکراسی در کشور است و افزایش اشتراک این دو قشر در روند انتخابات اعتبار و مؤثریت حکومت را بیشتر می سازد.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد یوسف رشید، رییس اجراییه مؤسسه فیفا، امروزچهارشنبه (۱۰ سنبله) در کنفرانس مطبوعاتی  که در رابطه با اشتراک معنی دار زنان و جوانان درروند انتخابات صحبت می کرد، گفت: فیفا خواستار انتخابات شفاف و عادلانه از سوی حکومت و مراجع مربوطه می باشد که بدون هیچ گونه تبعیض و تقلب برگزار شود.

رییس اجراییه فیفا تاکید می نماید که اشتراک زنان، جوانان، جامعه مدنی و مطبوعات نقش ارزنده ای در برگزاری انتخابات دارد تا همه در این  پروسه ملی سهم خود را ادا کرده باشد.

آقای محمد یوسف رشید اظهار داشت؛ زنان و جوانان در انتخابات گذشته با مشکلات و چالش های بزرگی مواجه بوده که این مشکلات شامل به حاشیه کشانیدن زنان فعال در بسیاری از ولایات، عدم موجودیت زنان در مراکز رای دهی، کاهش اشتراک زنان در شوراهای ولایتی به علت ناامنی و سایر چالش های که  مانع و یا هم باعث کاهش حضور زنان و جوانان در روند انتخابات شده است.

مریم آروین، مسؤل بخش زنان و جوانان در مؤسسه فیفا با ارایه بسته پیشنهادی به حکومت جهت مشارکت سیاسی زنان و جوانان در امور انتخاباتی گفت: مؤسسه فیفا در کنار نظارت بر روند انتخابات برنامه های بررسی مشکلات بانوان و جوانان را نیز دنبال می کند؛ (کم رنگ بودن زنان درروند مدیریتی و تصمیم گیری های حکومتی، عدم امنیت بانوان در روند انتخابات، مشکلات اقتصادی و تسهیلات و نداشتن تذکره )از برزگترین جنجال های است که زنان با آن مواجه اند.

وی همچنان با یادآوری ازمشکلات جوانان در این پروسه افزود که، عدم آگاهی جوانان از امور سیاسی کشور، نبود کار برای  جوانان، عدم امنیت، بی باوری جامعه به جوانان  و مشارکت سیاسی جوانان باعث ایجاد مشکلات آنها در روند انتخابات می باشد.

در همین حال زهره یوسف، نماینده و مشاورمطبوعاتی و روابط عامه دفتر بانوی اول با ارایه کارکردهای این دفتر در بخش زنان و جوانان تصریح کرد که دفتر خانم اول درکشور یک فرهنگ جدید است و این دفتر در زمینه های مختلف مبارزه با مواد مخدر، امنیت زنان، بررسی قضایای زنان در محابس، اشتغالزایی، سواد آموزی و مبارزه با سرطان سینه و جنین برای زنان کار کرده است که دستاوردهای زیادی نیز داشته است.

نماینده دفتر بانوی اول اظهار داشت که زنان و جوانان در کشور محروم ترین قشر جامعه اند و این دفتر تلاش می کنند تا زنان و جوانان در انتخابات آینده سهم گسترده ای داشته باشند.

ملالی شینواری، مشاور در امور جوانان ریاست جمهوری نیز با اشتراک در این برنامه از کارکردهای حکومت بیان داشت و گفت: زنان بخاطر بیچاره بودن نه؛ بلکه باید بر اساس لیاقت و شایستگی خود به مقام های حکومتی برسند.

مشاور امورجوانان ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت که زنان فعال زیادی در کشور داریم که با سهم گیری در روند انتخابات مرهمی بر داغ های زنان محروم در خانه اند.

سجیه بهگام، مشاور امور جوانان ریاست اجراییه همچنان ادامه داد که  بانوان با وجود چالش های زیاد توانسته اند شجاعانه در روند انتخابات سال های گذشته شرکت کنند.

وی با بیان اینکه عدم امکانات، امنیت، چالش های فرهنگی از مشکلات فرا راه زنان در روند انتخابات است و  امید میرود بتوانیم با این مشکلات به خوبی کنار آییم.

 بانو بهگام تاکید کرد که با قرار داشتن در آستانه برگزاری کنفرانس بروکسل چالش های موجود بانوان به بحث گرفته شود و راهکارهای خوب پیشنهادی مطرح شود.

گفتنی است که جوانان در این برنامه خواستار رسیدگی و دادن سهم برایشان در حکومت وحدت ملی شدند و گفتند که درجهت بهتر شدن اوضاع جوانان گام های عملی برداشته شود.

اشتراک زنان وجوانان در انتخابات، به حکومت اعتبار میبخشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد