طرح-قانون-اطفال-از-سوی-کابینه-تایید-شد-حکومت-در-قبال-اطفال-مسئولیت-پذیر-باشد

طرح قانون اطفال که در آن بیشتر به مسئلویت های حکومت در برابر اطفال افغانستان ذکر شده است؛ از سوی کابینه مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش افغان خبر: جلسه کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز پنج شنبه در ارگ دایر گردید.

وزیر عدلیه طرح قانون حمایت حقوق طفل را به جلسه مطرح کرده، اضافه نمود که این قانون شامل پلان تقنینی سال ۱۳۹۵ بوده بعد از تسوید و تدقیق در انستیتوت امور قانون گذاری و تحقیقات علمی حقوقی، در (۱۵) فصل و (۱۰۶)  ماده آماده گردیده است.

بر اساس گفته های وزیر عدلیه کشور هدف از تهیه این قانون رعایت حقوق اطفال از سوی شهروندان و اجرا مسئولیت های حکومت در قبال آنها میباشد.

 اهداف مهم این طرح قانونی (توضیح و مشخص نمودن مکلفیت های وزارت ها و ادارات ذیربط دولت برای تامین حقوق اطفال، فراهم نمودن زمینه تربیت سالم، تعلیم و آموزش طفل، تامین معیشت، صحت و سلامت جسمی و روانی طفل، مساعد شدن زمینه رشد بدنی و انکشاف ذهنی طفل به خاطر آماده ساختن وی به زندگی در جامعه، مشخص نمودن مسوولیت والدین یا نماینده قانونی طفل و دولت در قبال تامین حقوق مادی و معنوی وی و قبول نقش اساسی اطفال در اعمار جامعه به حیث آینده سازان کشور) است.

همچنان حکومت مکلف است مسئولیت های ذیل را (حفاظت از طفل درمعرض خطر، دارای معلولیت جسمی یا روانی یا دارای رفتار غیر عادی نیازمند مراقبت، فراهم شدن زمینه قانونی رسیدگی عادلانه به تخلف طفل و ادغام مجدد وی به خانواده و اجتماع، رعایت منفعت طفل در کلیه عرصه های مبارزه با ناقضان حقوق طفل، تامین سایر حقوق مادی و معنوی طفل در مطابقت با کنوانسیون حقوق طفل) نیز انجام دهد.

کابینۀ جمهوری اسلامی افغانستان، بعد از بحث همه جانبه قانون متذکره را در اصول مورد تائید قرار داد و معاون دوم ریاست جمهوری و رئیس کمیتۀ قوانین را موظف نمود تا قانون متذکره را طبق تذکر جلسه مجدداً بازنگری نموده و نهایی سازد.

 

طرح قانون اطفال از سوی کابینه تایید شد/ حکومت در قبال اطفال مسئولیت پذیر باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد