اعتراض؛-زنان-کابل-برای-دومین-روز-به-سرک‌ها-ریختند

زنان و دختران فعال کابل با شعار «زنان امروز، زنان بیست سال قبل نیستند» برای دومین روز طی یک حرکت اعتراض‌آمیز به سرک‌ها ریختند.

به گزارش افغان نیوز؛ زنان فعال کشور در عرصه‌های مختلف، امروز شنبه ( ۱۳، سنبله) طی یک گردهمایی در شهر کابل برای احقاق حقوق‌شان دادخواهی کردند.

پس از گردهمایی اعتراضی زنان هراتی، این دومین روز است که زنان فعال کابل در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، حقوقی، جامعه مدنی و رسانه‌ای با شعارهای «تحصیل، کار، آزادی – پیش به‌ سوی آبادی»، «ما همه با هم هستیم، ظلم و ستم شکستیم»، «کابینه‌ی قهرمان با حضور زنان» و «حقوق زنان با مردان برابر است» خواستار حقوق شان شدند.

این زنان می‌گویند که به تمامی حقوق‌شان از جمله آزادی بیان، تحصیل و کار در تمامی عرصه‌ها باید احترام گذاشته شود.

زنان کابل، دیروز جمعه نیز با شعارهای «نترسید، همه باهم هستیم» و «هیچ حکومتی بدون حمایت زنان پایدار نمی‌ماند» به سرک‌ها آمده‌ بودند.

دو روز قبل، زنان هراتی نیز با راه‌اندازی یک گردهمایی اعتراضی، از طالبان خواسته بودند که به حق کار و تحصیل زنان احترام بگذارند.

در همین حال، احمد مسعود که رهبری جبهه مقاومت پنجشیر علیه طالبان را به عهده دارد، امروز شنبه(۱۲، سنبله) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است: مبارزه در پنجشیر مثل دادخواهی خواهران با غیرت ما، نشاندهنده این است که مردم از خواسته‌‌ها و مبارزه بر حق شان دست نکشیده و خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند. 

این درحالی است که شیرمحمد عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که حکومت آینده‌ی افغانستان به‌زودی تشکیل می‌شود، اما هیچ زنی در بست‌های بالای کابینه حضور نخواهد داشت.

اعتراض؛ زنان کابل برای دومین روز به سرک‌ها ریختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد