اعتراضات-تاارائه-پاسخ-منطقی-از-سوی-حکومت-ادامه-خواهد-داشت

معترضان در چهارمین روز خیمه تحصن شان را در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری در کابل برپا داشته و از حکومت خواهان پاسخ منطقی هستند.

به گزارش افغان نیوز:  شماری از معترضان گفتند:" از اعتراضات ما چهار روز گذشته اما از طرف حکومت هیچ پاسخ منطقی داده نشده است".

عین الدین بیک یکتن از معترضان می گوید:« از اعتراضات شان چهار روز میگذرد اما حکومت هنوز هیچ پاسخی منطقی برای معترضان نداده است. و حکومت باید بزودی بالای کسانیکه در حالتبی کفایتی متهم به آتش گشودن و قتل معترضان بوده است طی صدور فرمانی آنها را به سارنوالی معرفی کنند».

عین الدین می افزاید، حکومت تا پاسخی منطقی برای معترضان نداشته باشد ما به حرکت مدنی خود ادامه میدهیم.

از سویی هم بشیر احمد ابراهیمی یکی دیگر از معترضان علاوه میکند، حکومت تا کسانی را که در تامین امنیت ناکام و بی کفایت بودند برکنار نکند و به میز محاکمه نکشاند اعتراضات ما ادامه خواهد داشت.

وی گفته است، اگر رهبران حکومت وحدت ملی نخواهند که نصرالله استانکزی رییس عمومی امنیت ملی ، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، گل نبی احمدزی  قومندان گارنیزیون کابل و تاج محمد جاهد وزیر داخله را برکنار کنند ما خواهان استعغای رییس جمهور و رییس اجراییه کشور میباشیم.

بشیر احمد اضافه میکند، رییس جمهور از مصاحبه کردن با افرادیکه مقرر میکند ابا ورزیده و صلاحیت مقرری و مصرف بودجه را به نهادهای قانونی و وزارت خانه ها انتقال دهد.

همچنان حیات الله نصرت یکی از اشتراک کنندگان این تجمع اعتراضی میگوید:« خواست مردم عدالت خواهی بوده که مربوط هیچ جریان سیاسی و قومی نمیشود. وی خاطر نشان ساخت، نیروهای امنیتی به شمول قومندان گارنیزیون امنیت معترضان را تضمین نکرده و باید به جرم کشته شدن بیش از 16 نفر و زخمی شدن 30 نفر  در جریان تظاهرات به محاکمه کشانده شود.

این در حالی است که شورای احزاب سیاسی و جهادی کشور خواهان اجماع سیاسی بین حکومت و معترضان شده است.

داکتر عباس بصیر یکتن از اعضای هییت رهبری شورای احزاب سیاسی و جهادی در یک نشست خبری افزوده است که سیاست حذف به نفع ثبات کشور نبوده و برای حل بحران کنونی باید اجماع ملی صورت گیرد.

اعتراضات تاارائه پاسخ منطقی از سوی حکومت ادامه خواهد داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد