دولت-با-مسدود-کردن-جاده-ها؛-در-تلاش-برچیدن-خمیه-اعتراض-است

از چند روز به این سو پس از تظاهرات روز جمعه که منجر به کشته شدن هفت تن و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن شد، بسیاری از جاده های مرکز شهر کابل مسدود است، اما معترضان میگویند حکومت در تلاش خاتمه دادن تجمع اعتراضی آنهاست.

به گزارش افغان نیوز: جاده های شهر کابل امروز سه شنبه (16جوزا) خلوت و از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده بود، حتی دو جاده منتهی به ارگ ریاست جمهوری با کانتینر ها بسته بودند.

حکومت امروز را بخاطر نشست پروسه کابل رخصتی عمومی اعلام کرده و مسدود کردن راه را نیز برگزاری این نشست میداند.

اما معترضانی که در مقابل شفاخانه ایمیر جنسی در نزدیک ریاست جمهوری خیمه تحصن برپا کرده و برای شان اسم جنبش رستاخیز را گذاشته اند، میگویند که شمار معترضان نسبت به روز های گذشت کمتر شده است.

این معترضان  میگویند که بسیاری از جاده های کابل بروی رفت و آمد موتر ها مسدود است و شهروندان نمیتوانند از نقاط دور دست خود شانرا به خیمه تحصن برسانند.

نبی بریا یکی از معترضان گفت:" حکومت با بسته کردن سرک ها میخواهد معترضان را پراکنده نماید، تا بدون پاسخگویی به خواست آنها از این مغلطه بیرون شود".

وی علاوه کرد که معترضان برای تحقق خواست هایشان با تمام قوت ایستاده هستند و هرگز عقب نشینی نمیکنند.

در همین حال غلام فاروق یکی دیگر از معترضان گفت که دولت افغانستان تاکنون به خواست های معترضان توجه نکرده است و هیچ مذاکره یی بین دو طرف انجام نشده است.

وی علاوه کرد که شماری از نمایندگان معترضان در حال رایزنیهستند تا افرادی را انتخاب کنند که بتواند با ارگ به مذاکره بنشیند.

در همین حال این معترض بیان میدارد که اگر ریاست جمهوری به خواست های آنها توجه نکند، این حرکت مدنی آنها پایدار خواهد بود.

مهمترین خواست های این معترضان که وارد پنجمین روزش شده، استعفای مسئولین نهاد های امنیتی و مشاور شورای امنیت ملی افغانستان است.

علاوه بر آن آنها خواستار بررسی و محاکمه عاملان تیر اندازی به سوی تظاهرات کنندگان روز جمعه هستند، که در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی هفت معترض کشته شده و 30 تن دیگر زخم برداشته اند.

دولت با مسدود کردن جاده ها؛ در تلاش برچیدن خمیه اعتراض است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد