اعمار-کانال-آب-به-هزینۀ-بیش-از-یک-میلیون-افغانی-در-سمنگان

وزارت احیا و انکشاف دهات از اعمار یک کانال آب زارعتی به هزینۀ بیش از ۱،۵۹ میلیون افغانی در قریه شهر نو ولسوالی خرم وسارباغ ولایت سمنگان خبر می دهد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که کار اعمار یک کانال آب زارعتی به هزینۀ بیش از ۱،۵۹ میلیون افغانی در قریه شهر نو ولسوالی خرم وسارباغ ولایت سمنگان جریان دارد.

اعلامیه افزوده است که طول این کانال ۱۴۰ متر بوده و کار آن ۹۰ درصد پیش رفته است. این پروژه ۱۰۹۷ روز کاری را برای کارگران فنی و غیر فنی فراهم کرده که با تکمیل آن، ۲۰۰ خانواده از مزایای آن مستفید خواهند شد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در یکی از نشست‌های فرعی کنفرانس ژینو گفت: ما می‌دانیم که اقلیم و آب و هوا در حال تغییر است و خشک‌سالی و طوفان‌ها در آینده بدتر می‌شوند. بنابراین باید به برنامه‌های کمک‌های عاجل انسانی توجه جدی نماییم و توان مقاومت کشورهایی آسیب دیده مانند افغانستان را در درازمدت بالا ببریم.

آقای عبدالله افزود که زراعت ستون فقرات اقتصاد افغانستان را تشکیل می‌دهد. حدود ۶۵٪ مردم ما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای امرار معیشت و زندگی خود متکی به زراعت اند که امنیت غذایی بیش‌ترین مناطق اطراف را فراهم می‌سازد.

اعمار کانال آب به هزینۀ بیش از یک میلیون افغانی در سمنگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد