افتتاح-بزرگترین-مرکز-تجارتی-موبایل-در-کابل

بزرگترین مرکز تجارتی موبایل که به هزینه بیش از ۲۰ میلیون دالر ساخته شده است، امروز در کابل افتتاح گردید.

به گزارش افغان نیوز: این مرکز تجارتی که امروز پنج شنبه(15، قوس) در شهر کابل افتتاح گردید، به هزینه بیش از ۲۰ میلیون دالر ساخته شده و هنوز به پایه اکمال نرسیده است. اما تمام معیارهای مدرن ساختمانی و نکات امنیتی و ضد حریق در نظر گرفته شده است.

خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: سرمایه‌گذاران کشور در شرایط سخت و با میلیون‌ها دالر سرمایه گذاری می‌کنند. اما جنگ و سیاست‌های ناسالم منطقه، فرصت‌های کاری را تهدید می کنند. بنابراین برای اینکه افراد با خیال راحت سرمایه گذاری نمایند، صلح یک نیاز حیاتی می باشد.

وی افزود؛ اتاق تجارت متعهد است تا تمام مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاران را در کشور حل نماید. هرچند در حال حاضر شرایط سرمایه‌گذاری در کشور دشوار می باشد؛ زیرا تمام فشارها بالای سرمایه‌داران بوده و ده‌ها صراف و تاجر ما اختطاف شدند و به قتل رسیدند.

آقای الکوزی گفت: دولت مکلف است تا بستر لازم و مناسب را برای سرمایه‌گزاران فراهم نماید و متوجه تهدیدات سرمایه‌گذاران از سوی مافیایی دولتی نیز باشد.

در همین حال، قاضی میرافغان صافی، رئیس صرافان تصریح نمود: اقدامات سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی کشور ستودنی است، زیرا هیچ تضمینی برای در امان ماندن آنان وجود ندارد.

صافی اظهار داشت که سرمایه‌داران باید در داخل کشور سرمایه‌گذاری نمایند تا شرایط اقتصادی افغانستان بهبود یابد و زمینه کار برای جوانان فراهم شود.

وی با ابراز نگرانی گفت که متاسفانه نهادهای امنیتی تدابیر لازم را برای تامین امنیت تاجران و سرمایه‌داران در کشور روی دست ندارند.

افتتاح بزرگترین مرکز تجارتی موبایل در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد