افتتاح-بزرگ‌ترین-فابریکه-تولید-خوراک-مرغ-در-کابل

مسوولان شرکت تولیدی البدر در ولسوالی بگرامی کابل از افتتاح بزگترین فابریکه تولید دانه مرغ با هزینه ۴۲ میلیون دالر در بیش از ۲۵۰ جریب زمین خبر داده اند.

به گزارش افغان نیوز: بازمحمدغیرت، رئیس شرکت تولیدی البدر، روز دوشنبه( 1، جدی ) در یک کنفرانس خبری گفت: در صورتی‌که حکومت زمینه سرمایه گذاری را فراهم کند، علاقه‌مندی در توسعه سرمایه گذاری ها در بخش های گوناگون بیشتر خواهد شد.
آقای غیرت افزود که درحال حاضر سکتور خصوصی با کمبود انرژی برق مواجه اند. این امر باعث شده که شماری از فابریکه های تولیدی با ورشکستگی مواجه شوند.
وی تصریح کرد،«افغان ها توانایی خودکفایی را در بخش تولید وطن دارند اما به‌شرط که حکومت به مشکلات سکتور های خصوصی رسیدگی کند تا در عرصه تولیدات داخلی به خودکفایی دست یابند.» 

از سوی هم، انورالحق احدی، وزیر وزارت زراعت، مالداری و آبیاری، سرمایه گذاری های بخش سکتور خصوصی را در تولید و پروسس مواد غذایی و غیر غذایی مهم دانسته و گفت: براساس پلان های طرح شده، طی چهارسال آینده روی سکتور مرغداری بیشتر کار خواهد شد.
آقای احدی بیان کرد که درحال حاضر تعرفه‌های گمرکی پایین آمده و پس از این صادرات تولیدات داخلی در کشور های بیرونی افزایش خواهد یافت.
در همین حال، عبدالرزاق مموزی، رئیس شرکت تولید دانه مرغ البدر می‌افزاید که این شرکت در بخش های تولید، پروسس و بسته بندی برنج، حبوبات، دانه مرغ، کارتن سازی، بوری سازی، فارم مرغداری، مالداری، آب معدنی و باغداری فعالیت دارد. 
به گفته او، دولت باید بخش سکتور خصوصی را حمایت کند و از شعار های انگیزشی پرهیز کند و به مشکلات فابریکه داران توجه جدی نماید.
این درحالی است که مسوولان شرکت تولیدی البدر می‌گویند که فابریکه دانه مرغ را با هزینه 42 میلیون دالر در 250 جریب زمین ایجاد کرده است.

افتتاح بزرگ‌ترین فابریکه تولید خوراک مرغ در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد