افتتاح-دومین-نمایشگاه-ملی-و-بین‌المللی-امام-ابوحنیفه-در-کابل

مقام‌های امارت اسلامی در افتتاح دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه می‌گویند که افغانستان امن‌ترین مسیر ترانزینی برای کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز ( یک‌شنبه، ۲۵ سرطان) در افتتاح دومین نمایشگاه ملی وبین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل گفت که هدف از گشايش این نمایشگاه، حمایت از محصولات داخلی و سرمایه‌گذاران در کشور می‌باشد. 

برادر افزود که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان امنیت سراسری به وجود آمده و فرصت سرمایه‌گذاری نسبت به گذشته بهتر فراهم شده و افغانستان وارد یک مرحله جدیدی از بازسازی شده است. 

او از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست تا از فرصت پیش آمده در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در افغانستان استفاده نمایند. 

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در افتتاح این نمایشگاه به کشورهای منطقه و جهان اطمینان داد که افغانستان امن‌ترین مسیر ترانزیتی می‌باشد و از کشورهای جهان خواست که در زمینه تجارت با افغانستان همکاری نمایند. 

برادر در این برنامه تاکید کرد که امارت اسلامی خواهان تعامل همه جانبه در بخش‌های اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای جهان می‌باشد. 

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این برنامه گفت که افغانستان هم اکنون در رقابت سالم در بخش تولیدات داخلی با کشورهای همسایه می‌باشد و از تاجران خواست تا کالاهای  با کیفیت را تولید نمایند. 

عزیزی افزود که در حال حاضر بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در افغانستان مهیا شده و تاجران وسرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید از این فرصت استفاده و در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند. 

محمد یونس مومند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در افتتاح این نمایشگاه گفت که اداره ملی استندرد نباید هیچ نوع اجناس بی‌کیفیت را وارد کشور نماید زیرا؛ افغانستان دیگر بازار اجناس بی‌کیفیت نیست. 

او بیان داشت که زمینه سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌های صنعتی از جمله استخراج معادن، فعال سازی کارخانه‌جات و بخش‌های دیگر در افغانستان مهیا است و از نمایندگان بخش خصوصی خواست تا بخاطر حل مشکلات شان به اتاق تجارت مراجعه نمایند.

مومند از تمام شهروندان کشور خواست که از محصولات و تولیدات داخلی کشور استفاده نمایند تا تولیدات داخلی افزایش یابد. 

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت و مالداری در این برنامه می‌گوید که زراعت افغانستان به شکل سنتی است اما؛ حکومت سرپرست در تلاش تا زراعت کشور را مدرن و میکانیزه نماید. 

عمری افزود که پس از این امارت اسلامی در تلاش است تا صادرات محصولات تولیدی کشاورزان کشور را به کشورهای منطقه و فرا منطقه افزایش دهد. 

او بیان داشت که آمارهای سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان نادرست می‌باشد و وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است. 

حاجی خیرالدین منان، مسوول برگزار کننده این نمایشگاه گفت که دومین دور از نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابو حنیفه از تاریخ ۲۵ سرطان آغاز و تا ۳۱ سرطان برای هفت روز به روی تمام شهروندان کشور باز خواهد بود و هدف اصلی آن بازاریابی محصولات داخلی و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران ملی می‌باشد. 

او افزود که در این نمایشگاه بین‌المللی علاوه بر صنعت‌کاران داخلی، صنعت‌کاران از کشورهای ایران، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان و برخی صنعت‌کاران کشورهای منطقه نیز محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

افتتاح دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد