افتتاح-کار-پروژه-میگاوات-برق-آفتابی-کندهار-از-سوی-رئیس-اجرائیه

کار پروژه ده میگاوات برق آفتابی کندهار از سوی رئیس اجرائیه و وزیر انرژی و آب کشور در ولسوالی دامان این ولایت افتتاح گردید،

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در جریان سفرهای ولایتی‌‌اش به کندهار، سنگ تهداب پروژهٔ ده میگاوات برق آفتابی در ولسوالی دامان این ولایت را گذاشت.

این پروژه، نخستین پروژه‌یی است که افزون بر پارک‌های صنعتی، باشندگان شهر کندهار را از نعمت برق مستفید می‌سازد.

مبلغ مجموعی این پروژه ۱۹ میلیون دالر امریکایی می‌باشد که از جانب یک کمپنی هندی به نام دایناستی و اداره انکشاف بین المللی امریکا تمویل می‌گردد.

دکتور عبدالله عبدالله ضمن آنکه افتتاح این پروژه را به مردم کندهار تبریک گفت، افزود: با تکمیل شدن کار این پروژه، بیش‌ترین مشکلات تجار و صنعت‌کاران حل خواهد شد.

رییس اجراییه کشور در ادامهٔ سخنان‌اش تاکید کرد که این پروژه سبب خواهد شد تا انرژي برق تأمین شده و زمینهٔ کارهای بیشتر فراهم گردد.

رییس اجراییه همچنان تصریح کرد که، علاوه بر فابریکه‌ها و شرکت‌ها باشنده‌گان ولایت کندهار نیز از این پروژه مستفید خواهند شد.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه صحبت‌‌های‌اش گفت که حکومت متعهد است تا روند مشارکت عمومی و خصوصی را تقویت نماید و از این طریق، به مشکلات سکتور خصوصی، سرمایه گذاران و بازرگانانِ کشور رسیده‌گی بهتر صورت گیرد.

رییس اجراییه کشور حین افتتاح این پروژه، از تلاش‌های مسوولان وزارت انرژی و آب و سایر نهادها و ادارات مربوطه قدردانی و ابراز امتنان نمود.

افتتاح کار پروژه 10 میگاوات برق آفتابی کندهار از سوی رئیس اجرائیه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد