افزایش--درصدی-عواید-دولت-در-سال-جاری

وزارت مالیه اعلام کرده که جمع آوری عواید درشش ماه نخست سال جاری مالی نسبت به سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته و در مدت ۷۶.۵ میلیارد افغانی به عواید دولت واریز شده است.

به گزارش افغان نیوز:  داکتر نجیب الله وردک معین عواید و گمرکات وزارت مالیه امروز یک شنبه ( 5سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت که هدف تعیین شده برای عواید دولت در سال جاری 153 میلیارد افغانی می باشد.

در حالی که هدف تعیین شده برای جمع آوری عواید در سال گذشته 132 میلیارد افغانی است، هدف امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد بیشتر می باشد.

به گفته آقای وردک از مقدار کل هدف تعیین شده در سال جاری، در شش ماه نخست سال مالی 76.5 میلیارد افغانی جمع اوری شده است که 9.7 درصد افزایش را نشان میدهد.

از این میان 13درصد در بخش عایدات گمرکات و 5.7درصد در بخش جمع آوری عواید افزایش به وجود آمده است.

معین عواید و گمرکات وزارت مالیه می گوید که در سال جاری افغانستان نه رشد اقتصادی داشته و نه حجم تجارت ما بلند رفته است، بلکه اجراآت در بخش اصلاحات باعث افزایش عواید شده است.

وی علاوه کرد که اصلاحات در بخش های سیستم، ساده سازی و استخدام کارمندان به وجود آمده و هنوز تحت کار است، همچنان شماری از کسانی که در امر اجرای کار خویش متعهد نبودند، از وظایف شان منفک شدند.

آقای وردک تایید میکند که در بخش های مختلف این اداره مشکلات وجود دارد، اما حکومت در تلاش است تا این مشکلات را برطرف کرده و بر اساس تعهدات حکومت وحدت ملی در کنفرانس های بروکسل و وارسا عمل نماید.

اما شماری از آگاهان افزایش عواید دولت را وضع مالیات بیشتر بر مالیه دهندگان میداند.

افزایش 9.7 درصدی عواید دولت در سال جاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد