افزایش-آزار-و-اذیت-زنان-در-محل-کاری

سپوژمی وردک معاون وزارت امور زنان میگوید افزایش خشونت و رفتارهای غیر معقول در ادارات باعث نگرانی فعالان زن شده است.

به گزارش افغان خبر: معاون وزارت امور زنان امروز در نشست دو روزه جهت ارتقای ظرفیت زنان گفت که موانع زیادی باعث شده که خانم ها نتوانند به کارهای شان در ادارات دولتی و خصوصی ادامه دهند.

وی مشکلات در قوانین، چالشهای فهرهنگی و افکار منفی علیه زنان را موانع بزرگ سد راه خانمها میداند و میگوید که وزارت امور زنان در این زمینه نظارت و اصلاحات در قوانین را داشته اما در بخش تطبیق ضعیف عمل کرده است.

خانم سپوژمی دلیل ضعیف عمل کردن وزارت امور زنان در بخش تطبیق را عدم صلاحیت میداند و می افزاید که زنان در قسمت رهبری عنوان سمولبیک را بازی میکنند.

در همین حال دایانا بووین رئیس دفتر موسسه پروموت" ارتقای ظرفیت زنان" میگوید زمینه سازی جهت ورود زنان به رده های رهبری یکی از اولویت های این موسسه میباشد.

رئیس دفتر پروموت علاوه کرد این که این مرکز 3 هزار خانم را که از دانشگاه ها فارغ شده اند را جذب و جهت عیار کردن به بازار کار آماده ساخته و به حکومت معرفی می نماید.

خانم بووین افزود که این اداره 13 صدو 10 تن را  تا حال آماده کار به بازار کار نموده اند.

از سوی دیگر فوزیه کوفی وکیل مردم در مجلس نمایندگان تاکید کرد که زنان افغانستان به علاوه هنرمندی سوزن زدن و کارهای دیگر هنری میتوانند رهبر خوب مامورین ایده آل باشند.

خانم کوفی افزود موانع پالیسی یا قوانین باعث شده که زنان نتوانند در سطح رهبری جا باز نمایند و در تصامیم ملی شریک قدرت باشند.

وی گفت که زنان امروز از نگاه تحصیلات قابل ملاحضه میباشد که میتوانند در ادارات حکومتی مدیریت را انجام دهند.

خانم کوفی علاوه کرد زنان در ادارات حکومتی امروز بیشتر بخش جندر را بخاطر نمایشی بودن اتخاذ کرده که در واقع این عملکرد حکومت تبعیض منفی در قبال سرنوشت بانوان کشور می باشد.

بانو کوفی تاکید  کرد که در قوانین همه چیز خوب و ایده آل میباشد اما در عمل تبعیض مرد گرایانه باعث شده که زنان در اکثر ادارات نتوانند صاحب کار شوند.

این در حالیست که تعهدات سران حکومت در نشست بروکسل تامین حقوق زنان و رشد ظرفیت بانوان را به عنوان یکی از پیشرط ها قبول کرده است.

افزایش آزار و اذیت زنان در محل کاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد