پیگیری-قضیه-خشونت-علیه-زنان-از-سوی-حکومت

وزارت امور زنان اعلام می کند که از مجموع ۱۲۶ قضیه خشونت علیه زنان ۷۹ مورد آن در ۱۲ ولایت شمالی، جنوبی، جنوب غربی و مرکزی در جریان سال جاری پیگیری شده است

به گزارش آژانس افغان نیوز: سپوژمی وردک معین وزارت امور زنان امروز  چهارشنبه(27 دلو) در کنفرانس مطبوعاتی زیر نام دادخواهی وزارت امور زنان در مورد شرایط شرعی نکاح و پرداخت مهریه به خبرنگاران گفت: علت اصلی اینگونه قضایا خشونت های خانوادگی بیان شده است.

معین وزارت امور زنان تصریح کرد، پایین بودن سطح سواد و عدم آگاهی عامه از مهمترین دلایل این خشونت ها عنوان شده است.

خانم سپوژمی تاکید کرد که وزارت امور زنان به همکاری وزارت ارشاد، حج و اوقاف و نیز نیروهای امنیتی در نظر دارد تا با استفاده از علما و رسانه های کشور برنامه آگاهی دهی را در سراسر کشور به خصوص درمناطق دوردست انجام دهد.

وردک با انتقاد از قوای امنیتی اظهار داشت، اکثر خشونت ها در نطفه خفه شده و نیروهای امنیتی نیز دنبال نمی کنند تا مسولان مطلع شوند.

عبدالحکیم منیب، معین مسلکی وزرات حج و اوقاف نیز نکاح اجباری و زیر سن را خلاف شریعت اسلامی خواند و تاکید کرد که این کار حرام است و نسل آینده این ازدواج نامشروع می باشد.

آقای منیب اضافه کرد که مهریه و نکاح دختران باید به میل خودشان صورت گیرد و اگر حیا و عفت باعث عدم سهم گیری آنان می شود باید یک وکیل برایشان انتخاب نمایند تا پیام شان را به بزرگان شان برسانند.

معین مسلکی وزارت حج و اوقاف افزود، ولور و ولیمه هریک از نظر دین اسلام حرام و مصارف عروسی فرض و مهریه نیز بر مرد لازم است.

 

پیگیری 79قضیه خشونت علیه زنان از سوی حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد