افزایش-انتقالات-کالا‌ی-بازرگانی-از-طریق-خطوط-آهن-کشور

مسوولان اداره خط آهن می‌گویند که در یک سال گذشته از طریق خط آهن، ۴.۵ میلیون متریک تُن مواد به کشورهای منطقه و جهان انتقال داده شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بخت الرحمن شرافت، سرپرست اداره‌ خط آهن امروز (شنبه، ۷ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته، از طریق خطوط آهن ۴.۵ میلیون متریک تُن انتقالات را به کشورهای منطقه و جهان انجام داده است. 

شرافت افزود که این انتقالات از طریق خطوط آهن‌ حیرتان آقینه، تورغندی و روزنک صورت گرفته و ۳.۱ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری شده است. 

او بیان داشت که انتقالات اداره خط آهن کشور در ربع اول سال جاری نسبت به سال پار  ۲۵ درصد افزایش یافته و این انتقالات از طریق خطوط آهن‌ حیرتان آقینه، تورغندی و روزنک صورت گرفته است. 

سرپرست اداره خط آهن در این نشست خبری درباره پروژه افغان-ترانس گفت: این پروژه که آسیای مرکزی را به جنوبی و اروپای شرقی را به آسیای جنوبی وصل می‌کند، کار آن با هماهنگی کشورها دیگر در جریان است. 

عبدالباری صدیقی، معاون بخش تخنیکی اداره خط آهن در این نشست گفت که قرار است کار ساخت قطعه چهارم فاز اول خط آهن خواف - هرات به طول۴۳ کیلومتر به زودی آغاز و کار این قطعه در مدت ۱۶ ماه تکمیل خواهد شد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

افزایش انتقالات کالا‌ی بازرگانی از طریق خطوط آهن کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد