افزایش-بی-سابقه-آمار-زنان-معتاد-در-افغانستان

رسانه های غربی گزارش داده اند که شمار زنان معتاد نسبت به سال های گذشته در افغانستان سه برابر شده اند و علت اصلی این موضوع بیشتر شدن کشت مواد مخدرعنوان میکنند.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه واشنگتن پست با نشر این گزارش نوشته که زنان معتاد در سال های گذشته افزایش چشم گیر داشته و اکثر آنها توسط افراد خانواده شان به اعتیاد کشانده میشوند.

این زنان معتاد، پس از آغشته شدن به مواد مخدر، برای دریافت پول مواد شان دست به تن فروشی، تکدی گری و دزدی میزنند.

هرچند برای تداوی زنان معتاد حکومت با کمک مالی امریکا مراکز بازپروری را در کابل ایجاد کرده، اما با توجه به آمار زنان معتاد این مراکز اندک است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، با کاهش کمکهای خارجی تعداد معتادان و کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است، اعتیاد در افغانستان به یک آفت ملی تبدیل شده و دامنگیر زنان و کودکان نیز شده است.

با کاهش کمکهای خارجی برای حذف کشت کوکنار و جایگزین کردن آن با محصولات کشاورزی، اکنون کشت کوکنار در شماری از ولایات افغانستان به ویژه هلمند افزایش یافته است.

مخالفان مسلح دولت نیز یکی از موانع عمده برای کاهش کشت کوکنار در کشور به شمار می رود، زیرا زیادتر کوکنار در مناطق تحت کنترل طالبان کشت می‌شود.

در گذشته گزارش های به نشر رسیدند که طالبان در کشت کوکنار و قاچاق مواد مخدر سهم دارد و یکی از منابع اصلی تمویل این گروه است.

سال گذشته تقربیاً ۴۲۰ هزار هکتار زمین در افغانستان به کشت تریاک اختصاص یافته بود که باعث افزایش ۴۳ درصد کشت این محصول شد.

در سال ۲۰۱۰ کارشناسان سازمان ملل تعداد معتادان در افغانستان را یک میلیون اعلام کرد، اما این تعداد در سال ۲۰۱۵ به سه میلیون تن افزایش یافت.
بر اساس معلومات وزارت مبارزه با مواد مخدر در حال حاضر 3.6 میلیون معتاد در کشور زندگی میکنند که بخش بزرگ آن در شهر های چون کابل، هرات و مزار شریف زندگی شان را میگزرانند.

افزایش بی سابقه آمار زنان معتاد در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد