افزایش-بی-سابقه-کشت-تریاک-در-ولایت-غور

مقامات ولایت غور از افزایش بی پیشینه کشت تریاک در سه ولسوالی و مرکز این ولایت در سال جاری خبر میدهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالحی خطیبی سخنگوی ولایت غور به افغان نیوز می گوید که در بهار امسال کشت تریاک به گونه ای بی سابقه افزایش یافته و این امر نگران کننده است.

آقای خطیبی با بیان اینکه ناامنی ها از مهمترین عوامل افزایش کشت تریاک در این ولایت می باشد گفت که از دو سال به این طرف ناامنی ها در این ولایت شدت گرفته است و همزمان با این کشت تریاک نیز بیشتر شده است.

او یکی از دلایل افزایش کشت تریاک در ولایت غور را حاصلخیزی بیشتر آن دانسته تاکید می کند که در سال جاری مردم این ولایت علاقمندی بیشتری نسبت به سال های گذشته به کشت تریاک دارند.

هرچند دولت و فعالان مدنی برای محو این پدیده آگاهی دهی کردند اما مردم به اضرار آن توجهی نمیکند.

خطیبی اضافه می کند که مردم هیچ گزینه ای را سودمندتر از کشت تریاک در این ولایت ندانسته و دهاقین در این ولایت با رضایت خود به کشت تریاک می پردازند.

وی همچنان تصریح کرد که از کشت مواد مخدر در این ولایت طالبان بیشترین سود را کسب نموده و حداکثر عواید مخالفان مسلح از این منبع تامین می شود.

خطیبی اظهار داشت گروهی از مافیا مواد مخدر تریاک را از مردم این ولایت با قیمت ارزان خریداری نموده و به طالبان می دهند، طالبان نیز با قیمت بیشتر آن را به جاهای دیگر به فروش می رسانند.

سخنگوی والی غور می افزاید که هلمند در همسایه‌گی ولایت غور قرار دارد این امر نیز سبب شده که باشندگان این ولایت به کشت تریاک علاقه مند شوند.

قابل یاد آوری است که با افزایش ناامنی و نفوذ مخالفان مسلح در ولایات کشت، تولید و پروسس مواد مخدر نیز افزایش یافته است.

افزایش بی سابقه کشت تریاک در ولایت غور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد