افزایش-بی‌پیشینه‌ای-عواید-وزارت-صنعت-و-تجارت-در-سال-۱۴۰۱

مسوولان وزارت صنعت و تجارت می گویند که این وزارت در سال مالی ۱۴۰۱ خورشیدی بیش از ۷۰۴ میلیون افغانی عاید جمع آوری کرده نسبت به سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۱۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت امروز (سه‌شنبه، ۸ حمل) در نشست خبری گفت که در یک سال گذشته، صادرات افغانستان برای نخستین‌بار به نزدیک به دو میلیارد دالر رسیده است. 

او گفت که این رقم نسبت به سال مالی ۱۴۰۰ افزایش ۱۳۵ درصدی را نشان می دهد.

جمال افزود بیلانس تجاری سال گذشته، ۹ درصد افزایش داشته که بر اساس آن افغانستان در سال ۱۴۰۱، هفتاد و هشت درصد واردات و بیست و دو درصد صادرات داشته است.

به گفته او، افغانستان در حال حاضر در پنجاه بخش از جمله تولید سیخ گول و ذوب آهن، تولیدات شوینده، پانزده قلم دوا، نوشابه‌ها و انرژی، قالین و چاب به خودکفایی رسیده است.

براساس معلومات جمال، در این مدت نزدیک به صد سرمایه گذار خارجی ویزه دریافت کرده و به سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف کشور به ویژه در معدن و کشاورزی علاقه مندی نشان داده اند.

جمال بیان کرد که وزارت صنعت و تجارت در یک سال پسین ۵۱۰۰ جواز توزیع، ۷۲۲۸ جواز دیگر تمدید کرده است. او گفت که ۳۳۳ جواز لغو و ۷۰۰۰ پاسپورت جدید تجارتی توزیع شده است.

معین وزارت صنعت و تجارت گفت که این وزارت در سال مالی ۱۴۰۱ نزدیک به ۷۰۴ میلیون و ۴۸۹هزار افغانی عاید داشته  است.

تمرکز روی پلان‌های اقتصادی و صنعت نساجی، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، افزایش صادرات افغانستان، جذب سرمایه‌های بیشتر و تامین زمینه برای سرمایه‌گذاری در پارک‌های صنعتی از برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۲ وزارت صنعت و تجارت می‌باشد.

 

 

افزایش بی‌پیشینه‌ای عواید وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۱

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد