افزایش-صادرات-افغانستان-نسبت-به-سال-گذشته

دفتر معاونت اقتصادی رییس‌الوزرای امارت اسلامی گفته که با تلاش‌های مداوم، صادرت افغانستان به کشورهای خارجی افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزاری امارت اسلامی روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۱ حوت) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که میزان صادرات کشور از اول ماه حمل سال جاری تا کنون به هزار و ۹۰۰ میلیون دالر رسیده است.

در خبرنامه آمده است میزان صادرات کشور در زمان مشابه در سال گذشته به 850 میلیون دالر رسیده بود.

طبق خبرنامه، ۹۷ درصد اقلام صادراتی افغانستان به کشورهای هند، ترکمنستان، ترکیه، چین، قزاقستان، ازبیکستان، پاکستان، ایران، امارت متحده عربی، و تاجیکستان صادر شده است که ۳ درصد صادرات باقی مانده به کشورهای دیگر جهان صورت گرفته است.

در خبرنامه آمده است که ۶۳ درصد اقلام صادراتی کشور را میوه خشک، میوه‌های تازه وسنگ‌های گران‌ بها و ۳۷ درصد دیگر را سایر کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که رسانه‌های پاکستان نیز گزارش کرده که صادرات این کشور به افغانستان در ۸ ماه گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

د نیشن‌ شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۱ حوت) گزارش داده که این آمار میزان صادرات پاکستان به افغانستان از جولای سال ۲۰۲۲ تا فبروری ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

 

 

افزایش صادرات افغانستان نسبت به سال گذشته

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد