افزایش-پنج-درصدی-حاصلات-سیب-در-ولایت-پروان

مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پروان می‌گویند که میزان حاصلات سیب این ولایت افزایش پنج درصدی داشته و امسال به ۱۶هزار و ۷۸۹ متریک تُن خواهد رسید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت زراعت آمده است که مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پروان می‌گویند که میزان حاصلات سیب این ولایت افزایش پنج درصدی نشان می‌دهد و امسال به ۱۶هزار و ۷۸۹ متریک تُن خواهد رسید.

مسوولان این ریاست می‌افزایند که آب‌وهوای مناسب و استفاده از روش‌های نوین باغداری، از عوامل افزایش میزان حاصلات سیب در پروان به شمار می‌رود.

عبدالوهاب خیرزاد، رییس زراعت پروان، می‌گوید که یک‌هزار و ۴۶۳ هکتار باغ سیب در این ولایت ثمر داده و توقع می‌رود که از آن ۱۶هزار و ۷۸۹ متریک تُن سیب به دست بیاید.

این درحالی است که سال گذشته، میزان حاصلات تمام باغ‌های سیب در پروان به ۱۶هزار و ۵۳ متریک تُن رسیده بود و کل باغ‌های سیب به یک‌هزار و ۴۵۷ هکتار زمین می‌رسید.

ولایت پروان، از مشهورترین نوع سیب‌ها را تولید می‌کند. مالنگ، بیروتی، گالا، گاجه، سفید، ام‌۹، بی‌۹ و ام‌۱۲۶ از نژادهای رایج سیب در پروان است و از این میان، نژادهای بیروتی و مالنگ، شهرت بیش‌تر دارند.

افزایش پنج درصدی حاصلات سیب در ولایت پروان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد