افزایش-۱،۷-میلیون-دالری-صادرات-کشور-نسبت-به-سال-پار

مسوولان وزارت اقتصاد در نمایشگاه تولیدات کار و تحصیل می‌گویند که صادرات افغانستان نسبت به سال‌های گذشته ۱،۷ میلیون دالر افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد امروز ( یک‌شنبه، ۱۴ حوت) در افتتاح نمایشگاه تولیدات کار و تحصیل می‌گوید که با وجود تحریم‌های سیاسی و اقتصادی افغانستان، صادرات کشور نسبت به سال‌های گذشته از مرز ۱،۷ میلیون دالر افزایش یافته است. 

نظری افزود که ا.ا با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌های سیاسی توانسته به دستاورد های چشم‌گیری دست یابد. 

او تاکید کرد که نهادینه سازی فرهنگ مصرف محصولات داخلی، سبب رشد اقتصادی در کشور می‌شود و برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها برای معرفی محصولات داخلی، مهم می‌باشد. 

معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌گوید که ا.ا از صنایع نوپای داخلی حمایت کرده و در تلاش است که به صنعت‌کاران قرض الحسنه پراخت شود تا صنایع کوچک و متوسط در افغانستان حمایت شود.

خان‌جان الکوزی، عضو هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در افتتاح این نمایشگاه می‌گوید که با وجود تحریم‌های سیاسی و اقتصادی از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی، ثبات ارزی در کشور از بین نرفته و قیمت افغانی در برابر ارز خارجی ارزش خود را حفظ نموده است. 

الکوزی از تمام سرمایه‌گذاران و تاجران کشور خواست که این گونه نمایشگاه‌ها را بخاطر رشد تولیدات داخلی در کشور بیشتر برگزار کنند تا میزان مصرف تولیدات داخلی بیشتر شود. 

او تاکید کرد که کالاهای تولیدی داخلی باید دارای کیفیت عالی و قیمت مناسب و با استندارد های جهانی در کشور تولید شود. 

در همین حال، زلمی پسرلی مسوول برگزای این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی تولیدات داخلی کشور می‌باشد.

پسرلی افزود که در این نمایشگاه ۱۲۰ سرمایه‌گذار و تاجر در بیش‌از ۸۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

نمایشگاه «تولیدات کار و تحصیل» به منظور رشد تولیدات داخلی، معرفی محصولات جدید، فروش و لیلام کالاهای با کیفیت به قیمت مناسب در کابل با اشتراک صدها تاجر و سرمایه‌گذار به مدت سه روز گشایش یافت. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

افزایش ۱،۷ میلیون دالری صادرات کشور نسبت به سال پار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد