افزایش-۳۶-درصدی-انتقال-کالاهای-تجاری-از-طریق-بنادر-کشور

مسوولان اداره خط آهن از انتقالات ۴.۶ میلیون متریک کالا تجاری در یک سال گذشته خبر داده می‌گویند که این رقم ۳۶ درصد افزایش انتقالات را از بنادر کشور نشان می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ بخت الرحمن شرافت، سرپرست اداره خط آهن امارت اسلامی امروز (دوشنبه، ۲۱ حمل) در یک نشست خبری گفت که در یک سال گذشته، ۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۲۹ متریک تن انتقالات از طریق بنادر حیرتان، آقینه و تورغندی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

شرافت افزود که در یک سال گذشته از بنادر کشور، ۱۲ هزارو ۴۹۲ متریک تن صادرات، ۲۵۳ هزار و ۶۰۳ متریک تن ترانزیت و ۴ میلیون ۴۰۷ هزارو ۸۳۴ متریک تن واردات صورت گرفته است.

او گفت که محموله‌های این انتقالات را بیشترین میوه خشک و تازه، مواد خوراکی و سنگ‌های معدنی تشکیل داده است. 

او بیان داشت که عواید این وزارت در سال گذشته، ۳ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی بوده که نسبت به سال‌های گذشته ۲۲ درصد را نشان می‌دهد. 

عبدالباری صدیقی، معین مسلکی اداره خط آهن در این نشست گفت که در یک سال گذشته، هماهنگی لازم با تیم‌های تخنیکی کشورهای ازبیکستان و پاکستان صورت گرفت است. 

صدیقی افزود که در نتیجه این هماهنگی‌ها بررسی ابتدایی مسیر پروژه افغان ترانس انجام و قرار است کار تطبیق این پروژه که کشورهای آسیای مرکزی را از خاک افغانستان با آسیای جنوبی وصل می‌‌کند، بزودی آغاز گردد. 

مسوولان اداره خط آهن می‌گویند که ترمیم قسمت‌های خط آهن خواف–هرات، تکمیلی کار خط آهن آقینه–اندخوی و تسلیمی آن از سوی کشور ترکمنستان به افغانستان کارهای یک ساله این اداره می‌باشد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

افزایش ۳۶ درصدی انتقال کالاهای تجاری از طریق بنادر کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد