افزایش-۸۷-درصدی-در-جمع‌آوری-عواید-وزارت-شهرسازی-و-مسکن

مسوولان وزارت شهرسازی و مسکن از جمع‌آوری بیش از ۵۳۰ میلیون افغانی عواید در یک سال خبر داده و می‌گویند: عواید این وزارت نسبت به سال‌های گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ حمدالله نعمانی، سرپریت وزارت شهر سازی و مسکن امروز (سه‌شنبه، ۲۹ حمل) در یک نشست خبری گفت که عواید این وزارت در سال گذشته، ۵۳۰ میلیون افغانی بوده که نسبت به سال‌های گذشته ۸۷.۶۶ درصد را نشان می‌دهد. 

نعمانی افزود که کار تطبیق پروژه قطری‌ها در ساحه خوشحال خان ۳۰ درصد و پروژه نیله باغ در ساحه دارالامان ۲۰ درصد پیش رفته است. 

او بیان داشت که بر اساس فیصله کابینه امارت اسلامی، اداره زون پایتخت با وزارت شهرسازی و مسکن مدغم و معینیت امور زمینداری از این وزارت جدا و به وزارت زراعت منتقل شده است. 

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن می‌گوید که ۱۵۰ جریب زمین برای مهاجران ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار اختصاص یافته که به هر خانواده ۷ بسوه زمین به هدف اعمار مسکن توزیع خواهد شد. 

مدار علی کریمی بامیانی، معین وزارت شهرسازی و مسکن در این نشست خبری گفت که در یک سال گذشته، این وزارت ۱۷ پلان شهری را برای ۱۴ ولایت ترتیب و تطبیق نموده است. 

بامیانی افزود که بررسی توپوگرافی در ۱۲ ولایت کشور انجام و ترتیب پلان‌های بهسازی لغمان، سرپل، بلخ، فاریاب، قندوز و خوست تکمیل شده است. 

او تصریح کرد که بودجه این وزارت شهرسازی و مسکن در سال ۱۴۰۱ خورشیدی ۶۹۹ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۱۴ افغانی بود که این وزارت توانسته ۷۱ درصد آنرا مصرف نماید. 

مسولان وزارت شهرسازی و مسکن می‌گویند که انجام سروی ملی مسکن در سطح کشور، بررسی تخنیکی و ترتیب نقشه‌های مهندسی ۱۲۹ پروژه عام المنفعه، ترتیب پلان استراتیژیک این وزارت از کارکردهای عمده این وزارت در یک سال گذشته می‌باشد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

افزایش ۸۷ درصدی در جمع‌آوری عواید وزارت شهرسازی و مسکن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد