افغانستان-به-دنبال-جذب-سرمایه-گذاری-در-بخش-انرژی-است

هیئت افغانستان در کنفرانس و نمایشگاه جهانی انترسولر در آلمان به دنبال جذب سرمایه گذاری بین المللی سکتور خصوصی در بخش انرژی و استفاده از تکنالوژی در عرصه انرژی قابل تجدید می باشد.

به گزارش افغان نیوز: امان الله غالب معین انرژی وزارت انرژی و آب به هدف شرکت در کنفرانس و نمایشگاه جهانی انتر سولر که به میزبانی کشور آلمان در شهر مونشن آن کشور از تاریخ 7 الی 12 جوزا سال روان برگزار گردید شرکت نمود.

در این کنفرانس مسئولین نهادهای ذیربط سکتور انرژی احمد شهیر شهریار معین وزارت احیا و انکشاف دهات، حامد جلیل معین وزارت شهرسازی و مسکن، شاه زمان میوندی مشاور ارشد ریاست جمهوری در بخش استراتیژی و ارتباطات، ننگیالی میاخیل رئیس عملیاتی د افغانستان برشنا شرکت و حمید رحمان رئیس عمومی ریاست انجنیری و ساختمانی وزارت دفاع ملی نیز اشتراک کردند.

محتوای این کنفرانس در خصوص سکتور انرژی افغانستان شامل؛ جلب سرمایه گذاری بین المللی سکتور خصوصی در بخش انرژی افغانستان، بازدید از تکنولوژی جدید در سکتور انرژی قابل تجدید و استفاده آن در افغانستان و استفاده از انرژی قابل تجدید جهت ارزش های زنجیره‌ای آن در سایر سکتورهای دیگر می باشد.

همچنان استفاده و مدیریت انرژی هوشمند در سطح قریه جات و شهرها، انکشاف انرژی، ایجاد امکانات تجارت و مدل های جدید کاری در سکتور انرژی افغانستان ودیدار از نمایشگاه ها و تولیدات انرژی قابل تجدید از قبیل انرژی سولری، بادی، بایوگاز، ذخیره‌های انرژی از دیگر اهداف هیئت افغانستان است.

علاوه بر آن هیئت کشورمان ارایه پلان خودکفایی انرژی افغانستان جهت تبادل نظریات بین دولت های مذکور، بازدید از دستگاه‌های برق حرارتی و بایومس، جلسات در رابطه به بیمه مجدد در سکتور انرژی برق افغانستان، بحث و گفتگو در مورد قانون خدمات برق در افغانستان، تبادل نظریات با نهادهای دولتی و غیر دولتی در رابطه به استندرد سازی تجهیزات انرژی آفتابی و در اخیر جلسه بین معاونین وزارت اقتصاد و توسعه کشورهای آلمان و افغانستان را نیز در این سفر در نظر دارد.

در حاشیه ای این کنفرانس معین انرژی ضمن ملاقات با وزیر اقتصاد کشور آلمان، نماینده اداره KFW و رئیس GIZ افغانستان پیرامون تمویل مالی پروژه‌های موجود و پروژه‌های در حال تمویل توسط دولت آلمان بحث و تبادل نظر لازم نموده و خواهان همکاری‌های بیشتر جانب دولت آلمان شدند.

پروگرام انرژی GIZ از چند سال بدین سو در بخش‌های مختلف توانمندسازی ساختاری نهادهای سکتور انرژی افغانستان کمک‌ها و همکاری‌های لازم داشته است.

افغانستان به دنبال جذب سرمایه گذاری در بخش انرژی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد