افغانستان-جزء-کشور-های-کم-آب-دنیا-محسوب-میشود

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور میگوید که افغانستان با تغیرات اقلیمی و قرار گرفتن در کمربند خشک زمین، جزء کشور های کم آب دنیا محسوب میشود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: کنفرانس ملی آب که به هدف گفتگو و تبادل نظر برای سیاست گذاری های  استفاده از منابع آبی و اهمیت آن  در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده توسط اشرف غنی افتتاح گردید.
علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب امروز یک شنبه (15 حوت) در کنفرانس ملی آب که در ارگ برگزار شده بود گفت: افغانستان با توجه به تغییرات اقلیمی و قرار گرفتن در کمربند خشک جهان و نیز تنش آبی در برخی حوزه های کشور که دارد جز کشورهای کم آب جهان محسوب می شود بنا لازم است تا از منابع آبی زیر زمینی خو به درستی استفاده شود.

وزیر انرژی و آب تصریح نمود، رسیدن به انکشاف پایدار و مدیریت منابع آبی از مهمترین اهداف این نشست است که نیازمند برنامه درست و هماهنگ میان وزارت خانه ها و نیز تطبیق سیستم نظارت بر شفافیت می باشد.

آقای عثمانی تاکید نمود استفاده درست از آب می تواند سرنوشت نسل های آینده کشور را رقم بزند همان گونه که نسل های گذشته با درایت و مدیریت خوب توانسته است  نیازهای ما را به آب در نظر گرفته اند.

وی همچنان اضافه کرد، بعد از پایان این کنفرانس اعضای دایمی کنگره ملی آب معرفی خواهد شد تا اهداف و نتایج تمامی نشست ها را پیگیری و در انکشاف پایدار و مدیریت منابع آبی برای آینده برنامه ریزی نمایند.

علی احمد عثمانی خاطر نشان ساخت، آب نقش بزرگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد که نه جایگزینی  دارد و نه بدیلی برای آن تعریف می شود.

افغانستان جزء کشور های کم آب دنیا محسوب میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد