افغانستان-در-بروکسل-قناعت-جامعه-جهانی-را-حاصل-کرد-عواید-دولت-به-صورت-بی-سابقه-افزایش-یافته-است

مسئولان وزارت مالیه می‌گویند؛ حکومت وحدت ملی قناعت جامعه جهانی را در نشست بروکسل حاصل نمود، در بدل کشورهای کمک کننده پانزده اعشاریه دومیلیارد دالر را برای انشکاف افغانستان در چهار سال آینده تعهد کردند.

اجمل عبدالرحیمزی سخنگوی وزارت مالیه امروز (یک شنبه 18 میزان) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ حکومت وحدت ملی متعهد شد که با پول کمک شده تغییراتی در سطح زندگی مردم ایجاد میکند و انکشاف در 34 ولایت صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت مالیه بیان داشت؛ بیشتر پول کمک شده از طریق بودجه حکومت افغانستان به مصرف می‌رسد و مقدار پول که از سوی نهادهای خارجی مصرف میشود باید درهماهنگی حکومت باشد.

آقای رحیم زی گفت؛ وعده دیگر حکومت وحدت ملی به جامعه جهانی مبارزه با فساد در ادارات دولتی بود که وزارت مالیه تلاش میکند تا سیستم برقی را در امر جمع آوری مالیات وضع کند تا دست افراد مفسد کوتاه گردد.

او گفت؛ صندوق بین‌المللی پول (IMF: International Monetary Fund) از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان محسوب می‌شود و هدف که برای عاید وزارت مالیه در سال جاری تعیین کرده بود 132 میلیارد افغانی بود که این وزارت مبلغ تعیین شده را سه ماه قبل از رسیدن به آخر سال جمع آوری کرد.

سخنگوی وزارت مالیه دلیل افزایش عایدات این وزارت در سال جاری را مبارزه با فساد و شفافیت میداند و می‌گوید؛ وزارت مالیه تمام تلاش خود را به خرج می‌دهد تا افراد شایسته را استخدام کند.

او افزود؛ وزارت مالیه در دو سال گذشته کارهای بنیادی کرده است مانند برقی سازی اخذ مالیات از سکتور خصوصی. رحیم زی گفت؛ برقی سازی اخذ مالیات سبب میشود که فساد در روند جمع آوری مالیات صورت نگیرد.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت مالیه؛ افغانستان برای اولین بار در تاریخ کشور معیارهای صندوق بین المللی پول سازمان ملل را تکمیل کرده است و صندوق بین المللی، برنامه سه ساله برای دولت افغانستان داده که این دست آورد بزرگ برای حکومت به حساب می‌آید.

جامعه جهانی در کنفرانس بروکسل دولت افغانستان را برای مدت چهار سال 15.2 میلیارد دلار کمک کرد که بیشتر این مبلغ برای پروژه های انکشافی به مصرف می‌رسد.

 

 

 

افغانستان در بروکسل قناعت جامعه جهانی را حاصل کرد/ عواید دولت به صورت بی سابقه افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد