افغانستان-راه-های-اتصال-خویش-با-منطقه-را-در-استرالیا-جستجو-میکند

رئیس جمهورغنی با متخصصین و محققین افغان و استرالیا در مورد موثریت اتصال افغانستان و روابط خوب آن با کشور های منطقه و جهان در کانبرا پایتخت استرالیا بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی روز گذشته در یک نشست مشترک با متخصصین و محققین افغان و استرالیا در مورد موثریت اتصال افغانستان و روابط خوب آن با کشور های جهان بحث و تبادل نظر کرد.

در این نشست که در شهر کانبرا پایتخت استرالیا در اقامتگاه رئیس جمهور برگزار گردید، اشتراک کنندگان در مورد اتصال افغانستان از طریق شاهراه ها، خط آهن، برق، گاز، فایبر نوری و دهلیز هوایی صحبت کردند و آنرا برای افغانستان و کشور های منطقه و جهان مهم دانستند.

رئیس جمهورغنی گفت که از طریق وصل شدن منطقه و جهان به افغاسنتان، همکاری های اقتصادی منطقه و جهان افزایش می یابد، تجارت انکشاف می کند و همچنان در عرصه های تقویت مناسبات و تامین ثبات نقش قابل ملاحظه را خواهد داشت.

وی گفت که افغانستان در دو سال اخیر به بخش جدا ناپزیرآسیا مبدل شده است و از این طریق نه تنها افغانستان، آسیای مرکزی را با  جنوب وصل میکند، بلکه در کنار دسترسی به اروپا و سایر کشور ها و همچنان داد و ستد کالا های تجارتی را نیز تسهیل می بخشد.

اشرف غنی گفت که افغانستان به عنوان چهارراه آسیا، طرفیت انتقال 15هزار میگاوات برق را دارا می باشد و از این طریق نیازمندی های کشور های جنوب آسیا در عرصه های انرژی و برق به آسانی تامین میگردد، که افغانستان نیز می تواند عاید قابل ملاحظه از آن بدست آورد و برای مردم خویش زمینه های اشتغال را فراهم سازد.

اشتراک کنندگان این نشست نقش سکتور خصوصی و داشتن پلان و پالیسی واضح را در زمینه اتصال افغانستان از طریق شاهراه ها، خط آهن، برق، گاز، فایبر نوری، و دهلیز هوایی مهم داستند.

آنها تلاش های رئیس جمهور غنی را در زمینه همکاری های اقتصادی و پلان و تطبیق پروژه های بزرگ قابل قدر دانستند و خاطرنشان کردند که همکاری های اقتصادی و مناسبات خوب کشور های منطقه، برعلاوه رشد اقتصاد منطقه، در تامین ثبات امنیت و نیز ممد واقع می شود.

افغانستان راه های اتصال خویش با منطقه را در استرالیا جستجو میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد