اقدامات-اجمل-احمدی-در-بانک-مرکزی-بررسی-می‌شود

منابع آگاه گفته اند که حکومت سرپرست طالبان ۶.۵ میلیون افغانی معاش اجمل احمدی‌، سرپرست بانک مرکزی دولت پیشین را در حساب بانکی اش مسدود کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رزونامه هشت صبح امروز( پنج‌شنبه، 22 میزان) به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که این تصمیم روزهای اخیر گرفته شده است.

این منبع افزود که اجمل احمدی، سرپرست پیشین بانک مرکزی، فرصت نیافته بود که هنگام فرار از افغانستان، پول افغانی‌ موجود در حساب بانکی‌اش را به دالر تبدیل و با خود به خارج از کشور ببرد.

او افزوده است؛ رهبری جدید بانک مرکزی کمیته‌‌ای که متشکل از پنج آمر این بانک می‌شود را موظف کرده است که استخدام‌های انجام شده این بانک در دوره اجمل احمدی را بررسی کند.

گفته شدبه است که این اقدام پس از اعتراض دست‌کم ۱۰ کارمند پیشین بانک مرکزی روی دست گرفته شده است.

کارمندانی که از سوی اجمل احمدی برکنار یا مجبور به استعفا شده بودند، از چگونه‌گی کار وی در بانک مرکزی به طالبان شکایت کرده‌اند و خواستار استخدام دوباره‌شان در بانک مرکزی شده‌اند.

به این ترتیب، استخدام‌های غیرقانونی سرپرست پیشین بانک مرکزی توسط این کمیته ارزیابی و به رهبری جدید بانک مرکزی گزارش می‌شود.

این در حالی است که اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی در دولت پیشین بارها از سوی نمایندگان و کارمندان این بانک به سوء استفاده و برخورد سلیقه‌ای متهم شده بود.

اقدامات اجمل احمدی در بانک مرکزی بررسی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد