امتحان-کانکور-زیر-شرایط-ویژه-صحی-برگزار-می‌شود

کمیته مبارزه با ویروس کرونا پس از بررسی‌ها، طرح برگزاری امتحان کانکور را تأیید نموده و قرار است این پروسه زیر شرایط ویژه صحی در سراسر کشور برگزار شود.

به گزارش افغان نیوز: هرچند زمان برگزاری امتحانات هنوز مشخص نشده، اما مسوولان اداره ملی امتحانات کانکور می‌گویند که به زودی این طرح را عملی می‌کنند.

نماینده کمیته ملی امتحانات در جلسه دیروز گزارش داد که بر اساس فیصله جلسه قبلی کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و دستور سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، آن اداره طرح نحوه برگزاری امتحان کانکور و سایر امتحانات جمعی را تهیه کرده‌ و برای تأیید به وزارت صحت عامه فرستاده‌اند که از سوی این وزارت نیز تأیید شده است.

معاون رئیس جمهور در این مورد گفت که با توجه به تأیید وزارت صحت عامه و ضرورت برگزاری امتحان کانکور و سایر امتحانات جمعی، این طرح از طرف کمیته اضطراری مبارزه با شیوع ویروس کرونا تأیید است و اداره ملی امتحانات می‌تواند بر اساس آن در زمینه برگزاری امتحان کانکور و سایر امتحانات جمعی، اقدام کند.

در همین حال، رییس اداره ملی امتحانات کانکور گفته است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امتحان کانکور در «فضای باز» برگزار می‌شود و در ولایت‌هایی که زمینه برگزاری امتحانات در فضای باز نباشد، امتحان در داخل صنف‌ها برگزار خواهد شد.

این درحالی است که مرکزهای آموزشی در کشور از ماه حمل تاکنون بدلیل شیوع ویروس کرونا و وضع محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار، بسته استند و شماری از این نهادها در این دوره، آموزش از راه دور را امتحان کردند.

امتحان کانکور زیر شرایط ویژه صحی برگزار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد