امتحان-غیر-عادلانه-تقریری-ستاژ-قضا-باید-لغو-گردد

شماری از ستاژران جوان کشور که درامتحان تحریری دورۀ سی ویکم ستاژ قضا کامیاب شده اند، طی یک گردهمایی خواستار لغو امتحان تقریری از سوی ستره محکمه شدند.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله واقف، عضو ستاژران کامیاب شده در امتحان تحریری، امروزسه‌شنبه( 31، سرطان ) دراین گرد همایی اظهارداشت که در امتحان تحریری دور سی ویکم ستاژ قضا 603 تن کامیاب شده اند اما اکنون ستره محکمه، بدون سیستم نمره‌دهی مشخص می‌خواهد ازاین تعداد افراد، امتحان تقریری نیز اخذ کند.

آقای واقف بیان کرد،« بدبختانه فساد نیز مانند مشکلات دیگر زندگانی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در پروسه ستاژ قضا رخنه نموده و اکنون به حدی رسیده که دیگر غیر قابل تحمل می باشد.»

او گفت: ستره محکمه ظرفیت و پذیرش 603 تن کادرهای حقوقی و فقهی را دارد که از میان ده هزار اشتراک کننده در دور سی ویکم امتحان ستاژ کامیاب شده و نباید این کادرها حذف گردد.

وی تاکید کرد، اخذ امتحان تقریری، ظالمانه و غیر عادلانه است و ستاژران هرگز به این امتحان اشتراک نخواهند کرد. زیرا نهاد های عدلی و قضایی با توجه به مقتضیات روز و نیاز های جامعه، دامنه فعالیت و رسیدگی قضایی خود را بر تمام نقاط کشور گسترش دهد.

از سوی هم، محمد سهیل سیغانی، یک تن از معترضان دیگر گفت: «هیچ‌گونه تضمینی برای خارج شدن سوالات به بیرون وجود ندارد، زیرا از ساخت سوالات تقریری حدود پنج ماه می گذرد که با اصول امتحان در دوران قرنطین تناقض دارد.»

آقای سیغانی اضافه کرد، پرسیدن یک سوال از هر سه بخش « حقوقی، فقهی و قانونی » آن هم در قرعه کشی بخت آزمایی، ظلم است و با معیار های دانش در تضاد می‌باشد که هرگز ستاژران قبول نخواهند کرد.

وی افزود: در صورتی که ستره محکمه و ریاست جمهوری به خواسته های ستاژران توجه نکنند، خیمه تحصن برپاه خواهد کرد.

با این حال، خواستیم که دیدگاه مسوولان ستره محکمه را در این مورد داشته باشیم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشدند.

این درحالی است که امتحان دورۀ سی ویکم ستاژ قضا از سوی ستره محکمه افغانستان به تاریخ 28 سرطان سال 1398 توسط کمیته امتحانات وزارت تحصیلات عالی گرفته شد که از میان ده هزار اشتراک کننده 603 تن آنان بلند ترین نمرات را اخذ کرده اند.

امتحان غیر عادلانه تقریری ستاژ قضا باید لغو گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد