امریکا-برای-سه-سال-دیگر-محصولات-زراعتی-افغانستان-را-به-جهان-معرفی-میکند

اداره انکشاف بین المللی آمریکا برنامه‌ی بازار یابی برای محصولات زراعتی افغانستان را برای سه سال دیگر تمدید کرد و قرار است تا سال ۲۰۱۹ این برنامه ادامه داشته باشد.

به گزارش افغان خبر: برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی افغانستان از سوی آمریکا تحت نام چامپ میوه های تازه و خشک کشور را به هند، امارات عربی، مصر و آسیای مرکزی معرفی میکند.

اسپوتنیک با نشر این خبر نوشته که برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی افغانستان به ویژه میوه های خشک و تازه این کشور را در سال 2010 آغاز کرده شده بود.

اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا در اعلامیه ای در این باره می گوید: "طی مدت زمان تمدید شده برنامه مذکور بر انواع بیشتر محصولات تمرکز نموده و بازارهای جدید پیدا خواهد کرد.

این برنامه پروژه های مساعدت بدون بازپرداخت را نیز روی دست خواهد گرفت تا سردخانه‌ها و مراکز بسته‌بندی موجود را بهبود بخشیده و یا سردخانه‌ها و مراکز بسته‌بندی جدید را ایجاد کند تا کیفیت محصولات افغانی با معیارهای اروپایی برای تولیدات وارداتی مطابقت حاصل نماید.

اداره انکشاف بین المللی امریکا می افزاید که با تمدید این برنامه به بودجه آن نیز شانزده میلیون دالر افزوده شده است. این برنامه از طریق یک موسسه بنام "ریشه های صلح" مورد اجرا قرار می گیرد.

این موسسه بیشتر در کشورهای هند و امارات متحده عربی محصولات زراعتی و باغ داری کشور را معرفی و برایش بازاریابی می کند.

هربرت اسمیت رییس اداره انکشاف بین‌المللی امریکا در افغانستان، با اعلام تمدید برنامه بازاریابی برای محصولات زراعتی گفته است: "توسعه سکتور زراعت برای تلاش‌های هماهنگ اداره انکشاف بین‌المللی امریکا و حکومت افغانستان  در راستای افزایش رشد اقتصادی و بهبود زندگی افغان‌ها حیاتی است.

میوه جات و محصولات زراعتی کشور صددرصد طبیعی است و این یکی از مزیت های محصولات کشورماست که بیشتر مشتریان جهانی را به سوی خود جلب میکند.

وزارت زراعت نیز در تلاش است تا سرد خانه ها و امکانات لازم را در اختیار دهاقین و باغداران قرار دهد تا تولیدات کشور رشد نماید.

امریکا برای سه سال دیگر محصولات زراعتی افغانستان را به جهان معرفی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد