امریکا-به-اقتصاد-افغانستان-پول-نقد-تزریق-می‌کند

وزیر خارجه امریکا گفته است که گزینه‌هایی را بررسی می‌کنند تا بر مبنای آن‌ها پول بیشتری به اقتصاد افغانستان تزریق شود.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز شنبه(۱۱ جدی) در آخرین روز سال ۲۰۲۱ میلادی این اظهارات را در یک نشست خبری مطرح کرده است.

بلینکن با تشریح اهداف سیاست خارجی کشورش برای سال جدید میلادی گفت که گزینه‌های مختلف را برای تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان در دست بررسی دارند.

وی در این نشست خاطرنشان کرد که امریکا اخیراً در آزادسازی حدود ۲۸۰ میلیون دالر افغانستان سهم داشته است.

او افزوده است: «ما به شدت به دنبال راه‌هایی هستیم تا نقدینه‌گی بیشتری را وارد اقتصاد افغانستان کنیم تا پول بیشتری به جیب مردم برسانیم.»

بلینکن گفته است که امریکا این کار را در همکاری با شرکای خود طوری انجام خواهد داد که مستقیماً به نفع طالبان نباشد، اما به طور مستقیم به مردم برسد.»

او هدف از این محدودیت‌ها را تضمین این که طالبان انتظارات جامعه بین‌المللی را برآورده می‌کند، عنوان کرده است. بلینکن خطاب به طالبان گفت که اگر می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، باید سیاست‌های خود را اصلاح کنند. اقداماتی هم‌چون حمایت از حقوق بشر، آزادی فردی، توقف حملات تلافی‌جویانه و مقابله با تروریسم جدی گرفته شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌است که در پی تحولات اخیر و بروز مشکلات شدید اقتصادی، سیستم بانکی کشور با بحران نقدینه‌گی مواجه شده و هزاران تن به دلیل مشکلات اقتصادی با خاطر مرگ ناشی از گرسنه‌گی مواجه هستند.

امریکا به اقتصاد افغانستان پول نقد تزریق می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد