کمک-موسسه-خیریه-نور-افغان-آسترالیا-برای-خانواده-بی‌بضاعت-در-کابل

مسوولان موسسه خیریه نور افغان- آسترالیا به همکاری مرکز فرهنگی ولی عصر برای ۱۰۰ خانواده بی‌بضاعت در کابل مواد غذایی توزیع کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ حاجی بریالی سجاد، رییس موسسه نور افغان _ آسترالیا، روز یکشنبه(8حوت) هنگام توزیع  بسته‌های کمکی به نیازمندان گفت که این موسسه خیریه به تعقیب سلسله برنامه‌های بشری خویش برای 100 خانواده بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر که از نواحی و اقوام مختلف شهر کابل مستحق شناسایی شده اند، بسته‌های غذایی توزیع می‌کند.

آقای سجاد افزود که هر بسته‌ای کمکی به ارزش ۳ هزار ۵۰۰ افغانی است که شامل ۱۰ قلم مواد غذایی از جمله  برنج، روغن، لوبیا، شکر، ماکارانی و دیگر مواد اولیه غذایی می‌‌شود و به خانواده‌های مستحق توزیع می‌گردد. 

سجاد با بیان این مطلب که با تحول سیاسی‌اخیر و بیکاری در کشور فقر افزایش یافته، گفت که کمک‌های صورت گرفته از سوی نهاد‌های خیریه هر چند بسنده نیست اما؛ آسیب‌های شدت فقر را در کوتاه مدت کاهش می‌دهد. 

او در مورد تامین‌ هزینه‌های این کمک‌ها گفت که  موسسه خیریه نور افغان _ آسترالیا هزینه‌های کمک به خانواده‌های نیازمند در افغانستان را توسط بنیاد‌های خیریه و افغان‌های مقیم خارج تامین می‌کند و هیچ نهاد بین‌المللی و دولتی تا کنون برای یاری به مردم به این موسسه کمک نکرده است.

آقای سجاد افزود که موسسه خیریه نور افغان _ آسترالیا پس از بررسی دقیق خانواده‌های نیازمند و مستحق را شناسایی و سپس به آنان مواد غذایی توزیع می‌کند. 

او افزود که فقر زدایی کار دشوار است و حتی دولت‌ها در مهار آن عاجز اند؛ اما نهادهای خیریه باید در شرایط سخت کنونی کشور برای جلوگیری از گسترش فقر در میان مردم تلاش نمایند. 

به گفته وی؛ موسسه خیریه نور افغان _آسترالیا  برای آموزش کودکان نیز تلاش می‌کند که در این زمینه نیز برای ۱۰۰ خانواده کمک نقدی می‌کند. 

دریافت‌کنندگان کمک از این اقدام بشردوستانه موسسه خیریه نور افغان _ آسترالیا ابراز خرسندی کرده اما؛ این کمک‌ها را بسنده نمی‌دانند و خواستار‌ کمک‌های بیشتر از سوی دولت و نهادهای بین‌المللی هستند. 

عبدالباقی یکی از دریافت کنندگان کمک از سوی این موسسه گفت که با کراچی دست‌داشته‌اش در سطح شهر حمالی می‌کند و روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ افغانی عاید دارد که این پول مخارج روزمره‌ای خانواده‌‌اش را کفایت نمی‌کند. او افزود: ما در خانه 7 نفر نان خور هستیم شاید این کمک مصارف یک ماه را کفایت کند.

پیش از این موسسه خیریه نور افغان _ آسترالیا برای بیجا شدگان داخلی و آموزگاران در کابل نیز کمک‌های غذایی توزیع کرده بود.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اوچا یا دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل متحد خواستار کمک‌های فوری بشر دوستانه به مردم افغانستان شده است.

این دفتر روز شنبه(7 حوت) دربیانیه‌ی گفت که هیات از نمایندگان نهادهای مدد ‌رسان سازمان ملل که وضعیت بشری افغانستان را بررسی کرده نشان می‌دهد که سطح نیازمندی به کمک‌های بشر دوستانه در این کشور بی‌پیشنه است.
در بیانیه این نهاد آمده که بیش از 24 میلیون افغان که ۵۹ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد به کمک‌های فوری نجات‌بخش نیاز دارند.

کمک موسسه خیریه نور افغان-آسترالیا برای 100 خانواده بی‌بضاعت در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد