امضاء-پروژه-به-ارزش-میلیون-افغانی

مجیب الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات ۱۸ پروژه شامل بازسازی کاریزها و سیستم‌های آبیاری را با شوراهای انکشافی به امضاء رساند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مجیب الرحمن کریمی، وزیر احیاء و انکشاف دهات امروز (شنبه 15 ثور) 18 پروژه بازسازی کاریزها و سیستم‌های آبیاری را با شوراهای انکشافی امضاء کرد.

آقای کریمی گفت: این پروژه‌ها که  شامل بازسازی کاریزها و سیستم‌های آبیاری می‌باشند، به ارزش 42 میلیون افغانی عملی خواهند شد.

وی بیان داشت: بازسازی کاریزها که جزء مدیریت سنتی آب در کشور افغانستان می‌شود، از اولویت‌های حکومت و وزارت احیا و انکشاف دهات می‌باشد. بر اساس سروی که در سال 2004 صورت گرفته بود، نزدیک به 36 درصد کاریزها کاملا ویران شده‌ بودند.

وزیر احیاء و انکشاف دهات گفت: رییس جمهور غنی در ماه ثور 1396 حکمی را مبنی بر بازسازی، ایجاد، حفظ و مراقبت کاریزها به وزارت‌های احیا و انکشاف دهات؛ زراعت و انرژی و آب صادر کرده بود تا با ایجاد پلان پنج ساله، 3400 کاریز سروی و بازسازی گردد.

کریمی بیان داشت: تاکنون در حدود 106 کاریز به طور کامل سروی شده و دیزاین بازسازی 36 کاریز نیز به مرحله اجرایی رسیده است.

قابل ذکر است که این پروژه‌ها برای حدود 64 هزار نفر زمینه کار را فراهم می‌کنند و با تطبیق آن، نزدیک به 27 هزار روز کاری نیز ایجاد خواهند شد.

امضاء 18 پروژه به ارزش 42 میلیون افغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد