امضای-توافقنامه-میان-افغان-پُست-و-شرکت-مخابراتی-افغان-تلی‌کام

ریاست افغان پست و شرکت مخابراتی افغان تلی‌کام توافقنامه‌ای را به منظور توزیع سیم‌کارت های سلام و ارائه خدمات مخابراتی از طریق پسته‌خانه‌های افغان پست به امضا رسانده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد شریف امین، سرپست عمومی افغان تلیکام و سلام امروز( سه‌شنبه، 26 قوس) طی یک نشست خبری در کابل گفت که پیش از این افغان تلی‌کام در توزیع سیمکارت‌های خود مشکلات داشت و نمی توانست سیمکارت‌های سلام را به گونه آسان به دسترس شهروندان قرار دهد و برای حل این مشکل، توافقنامه‌ای همکاری با شرکت افغان پست به امضا رسیده است.

آقای امین گفت که پیش از این سیم کارت‌های سلام از طریق فروشندگان و نمایندگی شرکت سلام در دسترس مردم افغانستان قرار می‌گرفت و اکنون افزون براین، شهروان کشور نیز می توانند از نزدیک ترین پسته‌خانه افغان پست سیم کارت دریافت کنند.

او افزود که افغان تلیکام در مقابل این همکاری افغان پست خدمات انترنتی را به ریاست افغان پست ارائه کرده و تمام پسته‌خانه‌های مرکز و ولایت را باهم وصل می‌کند.

احمد وحید ویس، رییس افغان پست در این نشست گفت: «این توافقنامه به منظور تقویت همکاری میان افغان پست و افغان تلیکام به امضا می رسد و هدف از آن همکاری همه جانبه در قسمت توزیع سمیکارت‌های شرکت سلام و افغان تلیکام  و ارائه خدمات از طریق پسته‌خانه‌های افغان پست در سراسر کشور است».

آقای ویس افزود که افغان پست آماده همکاری با همه شرکت‌های مخابراتی است تا سیمکارت‌های آنها را از طریق پسته‌خانه‌های افغان پست در دسترس مردم قرار دهد.

رییس افغان پست تاکید کرد که هم اکنون افغان پست با داشتن 463 پسته‌خانه در سراسر کشور که 20 پسته‌خانه آن در شهر کابل موقعیت دارد، عرضه خدمات پستی را برای شهروندان کشور فراهم می کند.

آقای ویس از افزایش درآمد افغان پست یاد کرده و گفت: « این اداره سالانه نزدیک به 35 میلیون مراصلات دارد و در چند سال اخیر درآمد این اداره نیز افزایش یافته است و در گذشته افغان پست نزدیک به 145 میلیون افغانی عاید داشت و اکنون نزدیک به 800 میلیون افغان عاید دارد».

اما؛ او گفت که توزیع پاسپور از طریق پسته‌خانه‌های افغان پست به درآمد این اداره تاثیر منفی گذاشته است و امیدواریم پس ازاین با فروش سیم‌کارت‌های شرکت مخابراتی سلام و ارائه خدمات، عاید این اداره نیز افزایش یابد.

این همه در حالی است که در تابستان سال جاری با قطع شدن شرکت‌های مخابراتی در ولایت‌های شمالی کشور، بهایی یک سیم‌کارت شرکت مخابراتی سلام در مزار شریف به 2 هزار افغانی رسیده بود.

امضای توافقنامه میان افغان پُست و شرکت مخابراتی افغان تلی‌کام

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد