امضای-سند-همکاری-تجارتی-میان-افغانستان،-ازبیکستان-و-پاکستان

وزارت صنعت و تجارت ا.ا می‌گوید که سند همکاری تجارتی و ترانزیتی سه جانبه میان کشورهای افغانستان، ازبیکستان و پاکستان امضا شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صنعت و تجارت ا.ا امروز (چهارشنبه، ۲۴ عقرب) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که این سند میان نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست‌ وزیر ازبیکستان و گوهر اعجاز، وزیر تجارت پاکستان به امضا رسیده است.

در خبرنامه‌ای وزارت صنعت و تجارت آمده است که در این سند بر تقویت روابط اقتصادی سه ‌جانبه و اتصال منطقوی از طریق توسعه‌ای تجارت، تسهیلات بیشتر ترانزیتی، افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک، کاهش هزینه‌ها، تسهیلات ترانسپورتی، برقی‌سازی سیستم‌های گمرکی، تقویت و گسترش سیستم بانکی، مصونیت غذایی، صدور ویزا و رفع مشکلات ترانزیتی و تقویت ترانزیت سه‌جانبه تاکید شده است.

در نشست سه جانبه افغانستان، ازبیکستان و پاکستان تصمیم گرفته شده که گروه‌های فنی سه کشور قرار است در هفته آینده کار خود را در زمینه تجارت و ترانزیت آغاز کنند و نتایج را برای امضای توافقنامه نهایی با سه طرف شریک نمایند.

این در حالی است که نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دو شنبه هفته جاری در راس هیاتی برای اشتراک در نشست سه جانبه ازبیکستان، افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرده بود.

او در این سفر با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه موقت پاکستان نیز در مورد چالش‌های موجود بر تجارت افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرده بود.

امضای سند همکاری تجارتی میان افغانستان، ازبیکستان و پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد