امضای-قرارداد-انکشافی-به-ارزش-میلیون-افغانی

سند ۱۲ قرار داد انکشافی به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیون افغانی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات با برخی از شرکت های خصوصی به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز:نصیر احمد درانی، وزیر احیا وانکشاف دهات امروز یکشنبه ( ۶حمل) در یک نشست خبری در کابل، ۱۲ قرارداد انکشافی را با برخی شرکت های خصوصی به امضا رساند.

قرار دادهای امضا شده شامل اسفالت ۳۲.۵ کیلومتر جاده، هموار کاری و جغل اندازی ۵.۸ کیلومتر سرک، ۲۲۶مترپل و ساختمان یک مکتب می شود.

بر اساس معلومات وزارت احیا و انکشاف دهات این پروژه ها در ولایات بغلان، لوگر، پروان، سرپل، ارزگان، خوست، سمنگان، غور و نورستان عملی می گردد.

نصیر احمد درانی وزیر احیا وانکشاف دهات گفت که اداره تحت مدیریت اش در برنامه راه سازی روستایی خود درنظر دارد که در سال ۱۳۹۶ حدود ۷۰۵ کیلومتر سرک های دهاتی و ۱۶۹۱متر پل را ساخته و 4هزار کیلومتر سرک را در ۳۴ ولایت کشور حفاظت نماید.

آقای درانی می گوید که در برنامه ملی راه سازی روستایی تاکنون ۵۶۰۰ کیلومتر سرک و۴۹۰۰متر پل را در ولایات کشور اعمار و ۴۰۰۰ کیلومتر سرک روستایی را به همکاری شورای های انکشافی روستا تحت پوشش وحفظ ومراقبت قرار داده است.

وزیر احیا و انکشاف دهات می گوید که شرکت های خصوصی که پروژه های را با این وزارت قرارداد می کنند براساس معیارها وشرایط ذکر شده در توافقنامه و در زمان معین آن باید به انجام برسانند.

او افزود که در برابر عدم شفافیت خاموش نمی باشد و درهر پروژه ای که شفافیت در آن تضمین نباشد علیه شرکت تطبیق کننده آن اقدام جدی خواهد نمود.

آقای درانی تاکید کرد که با تطبیق پروژه های که امرزو به امضا رسید ۲۴۱۱۰۰ روز کاری ایجاد شده و زمینه اشتغال را برای مردم محلات فراهم می شود.

وزیر احیا و انکشاف دهات گفت که هزینه این پروژه ها از بودجه انکشافی این وزارت تمویل می گردد.

امضای 12قرارداد انکشافی به ارزش 650 میلیون افغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد